اختصاص زمین برای اجرای یک هزار و ۸ واحد مسکن اقدام ملی در شهرکرد

فرماندار شهرکرد گفت: ۱۳ هکتار زمین در منظریه شهرکرد برای ساخت و اجرای یک هزار و ۸ واحد مسکن اقدام ملی اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد در نشست با خبرنگاران گفت: ۱۳ هکتار زمین در منظریه شهرکرد برای ساخت و اجرای یکهزار و ۸ واحد مسکن اقدام ملی اختصاص پیدا کرد.

او افزود: با اختصاص این میزان زمین بخش زیادی از مشکل مسکن جوانان رفع خواهد شد.

ارژنگ اضافه کرد: در طرح احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان مصوب سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری ۳۵۰ واحد به شهرستان شهرکرد اختصاص داده شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی ساخته شده و در مراحل نهایی قرار دارد.

ارژنگ گفت: عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳.۴ کیلومتر با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و تا ۲۴ ماه دیگر افتتاح می‌شود.

او افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شماره دو شهرکرد به وسعت ۵۰۹ هکتار و قرارداد ۱۲۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت‌های فاز یک این طرح و پیگیری ساخت مجموعه دامپروری وابسته به دانشگاه شهرکرد با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اقدامات مهم دولت در شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود.

ارژنگ اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی است.

او ادامه داد: ساخت کمربندی شمالی شهرکرد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.

ارژنگ گفت: جاده کیان به طاقانک با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال و در سال‌جاری ۹ میلیارد ریال اعتبار داشته است.

او افزود: احداث خانه جوان شهرکرد که ساخت آن با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دو سال قبل آغاز شده و هم‌اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارژنگ اضافه کرد: مشکل مالکیتی ساکنان مهدیه و اشکفتک در مرکز چهارمحال و بختیاری پس از ۴۰ سال رفع تداخل شد و براساس آن قرار شده تا سند دانشگاه شهرکرد صادر، ساخت و ساز‌ها جزو مستثنیات محسوب و کاربری‌های عمومی در اختیار دولت گذاشته شود.
او ادامه داد: مطالعات برای ارتقای جاده سورشجان به سودجان از فرعی به اصلی، تکمیل و بهره‌برداری کامل طرح دو هزار و ۳۰۰ هکتاری سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد و تکمیل مجتمع فناوران دو شهرکرد از طرح‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود.

ارژنگ گفت: در یک سال گذشته ۲۹۳ طرح با ۲۹۳ نفر اشتغال‌زایی از سوی بنیاد برکت در ۲۲ روستای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۲۳ طرح دانش‌بنیان، ۸۲ طرح کشاورزی، ۵ طرح صنایع دستی و گردشگری، ۶۲ طرح خدماتی و ۲۱ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

او افزود: هم‌اکنون هفت طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان شهرکرد با سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی مستقیم ۴۷۹ نفر در حال اجرا است.

ارژنگ اضافه کرد: ۷۸ گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که از این تعداد ۳۴ گلخانه با ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در ۱.۵ سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند.

او ادامه داد: مشکلات و موانع موجود بر سر راه احداث مجتمع دامپروری شهر‌های سودجان، نافچ و مهدیه شهرکرد رفع شده و عملیات اجرایی ساخت آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

ارژنگ شناسایی و احیای واحد‌های تولیدی راکد را ضروری دانست و اظهار داشت: در یکسال گذشته ۲۷ واحد تولیدی زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی و گردشگری و کشاورزی در این شهرستان احیا شده است.

او با اشاره به وجود ۹ شهر در شهرستان شهرکرد گفت: از این تعداد ۲ شهر سودجان و طاقانک کتابخانه عمومی ندارد و عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی نافچ هم به‌زودی آغاز می‌شود.

ارژنگ اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۷ سازمان مردم‌نهاد (سمن) و ۴۱ دفتر حزب در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که ۱۴ نمایندگی حزبی از سال ۱۳۹۷ تاکنون مجوز فعالیت گرفته‌اند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در این مدت اصناف، بازاریان و مردم همکاری و همراهی مطلوبی با مسوولان داشته‌اند و ضمن ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان شهرکرد به دقت انجام شده است.

ارژنگ به خشک‌سالی‌های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و خطر نابودی دشت بزرگ شهرکرد اشاره و اضافه کرد: متاسفانه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی این دشت هنوز گام بلندی برنداشته است.

او ادامه داد: فرمانداری شهرستان شهرکرد در سال‌جاری برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت بزرگ شهرکرد ۹ میلیارد ریال اختصاص داده و تمامی زمینه‌های آغاز عملیات اجرایی این طرح آماده و فراهم است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار