مدیرکل دفتر جذب استانداری لرستان:

۴۰ طرح بزرگ اقتصادی در لرستان راه اندازی و تکمیل شد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۴۰ طرح بزرگ اقتصادی استان وارد چرخه تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۴۰ طرح بزرگ اقتصادی استان وارد چرخه تولید شده است.

محمدحسین جناب کارخانه یخچال سازی، عظیم خودرو، فولاد وچدن دورود، فولاد خرم آباد، کاشی جم، داروسازی بایرافلاک و را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: این واحد‌های بزرگ صنعتی که در سال‌های گذشته راکد، نیمه تعطیل و یا تملک شده توسط بانک‌ها بودند با پیگیری انجام شده به چرخه تولید برگشتند.

او با اشاره به طرح سیلیکون آریای بروجرد ادامه داد: فاز نخست این طرح حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ۴۰ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری طرح بوده و حدود ۴۰۰ نفر اشتغالزایی این طرح دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان با بیان اینکه پالایشگاه پلدختر نیز آماده بهره برداری شده است افزود: پالایشگاه پلدختر نخستین پالایشگاه مینی ریفاینری سطح کشور است که از خوراک نفت خام تغذیه می‌کند و در سه فاز تولید روغن و قیر و نفت سفید و بنزین بهره برداری خواهد شد.

جناب به طرح توسعه زاگرس پوش بروجرد اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با حمایت دولت به مدار تولید برگشته است.

او اظهار داشت: در شهرک پتروشیمی چهار واحد جدید طراحی شده که واحد کاتالیست با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر اخیرا بهره برداری شد و سه واحد دیگر در این شهرک به زودی بهره برداری می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان به احیای طرح گردشگری حوضیان الیگودرز و راه اندازی طرح لاستیک بارز در استان اشاره کرد و افزود: همچنین یک واحد کشتارگاهی فوق پیشرفته مرغ با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در خرم اباد در حال راه اندازی است.

جناب گفت: گاوداری ۲ هزار راسی گریت در شهرستان خرم آباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری خواهد شد.

او افزود: گلخانه هیدروپونیک فجر صفا نیز در بحث صادرات و اشتغال آفرینی در استان بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان به احیای واحد تولیدی عظیم خودروی بروجرد اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ خودرو در این واحد تولیدی تحویل داده شده و تا پایاین سالجاری این تولیدات به بیش از ۲ هزار خودرو خواهد رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.