عضو ارشد ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ به دنبال تحریک خشونت‌هاست

معاون رئیس ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را به تحریک خشونت‌ها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کیت بدینگفیلد، معاون رئیس ستاد انتخاباتی جو بایدن، دیروز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به «تحریک خشونت» با پاسخ وی به ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا متهم کرد.

بدینگفیلد ضمن حضور در برنامه «فاکس نیوز یکشنبه» اظهارات لارا ترامپ، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ که مدعی شده بود بایدن پس از ماه‌ها در نهایت خشونت علیه اعتراضات را محکوم کرده است، رد کرد.

وی در واکنش به سخنان لارا ترامپ اظهار داشت که بایدن دقیقا پس از قتل جورج فلوید، تبعه سیاهپوستی که به دست پلیس مینیاپولیس به شکل وحشیانه‌ای کشته شد، خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی را محکوم کرد.

بدینگفیلد در توضیح علت وقوع هرج و مرج در سراسر آمریکا گفت: بخشی از اینکه چرا ما در کشوری دچار هرج و مرج هستیم این است که دونالد ترامپ نتوانسته است شیوع ویروس کرونا را کنترل کند. او از ابتدا نتوانست آن را جدی بگیرد و در متحد کردن موفق نشد. او نتوانست این بحران را کنترل کند و تمام تابستان سعی داشته خشونت‌ها و اعتراضات را تحریک کند.

بدینگفیلد افزود: «او هر فرصتی داشت تا به عنوان یک رهبر با این ملت، با افرادی که دچار مشکل هستند، همچنین افرادی که به نگران هستند و از این هرج و مرج می‌ترسند صحبت کند. اما او هواداران خود را تشویق کرده است که به بیرون بروند و متجاوز باشند.»

این مقام دموکرات همچنین به اظهارات کلین کانوی، مشاور ترامپ اشاره کرد که پیشتر گفته بود خشونت در خیابان‌ها به نفع انتخابات رئیس جمهور است.

وی در انتهای اظهاراتش بر لزوم بازگشت محدودیت‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: چنین گامی می‌تواند ضروری باشد، زیرا دونالد ترامپ با موفقیت این بحران را مدیریت نکرده است. بیش از ۱۸۰ هزار آمریکایی جان باخته اند. ما یک ویروس داریم که در سراسر کشور بررسی نشده است. ما افرادی هستیم که قادر به فرستادن فرزندان خود به مدرسه نیستیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار