افزایش ۱۴۳درصدی میانگین بارندگی در خراسان رضوی

میزان بارش در خراسان رضوی طی پنج ماه ابدای امسال، ۱۴۳درصد افزایش یافته است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی در این استان در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت، ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۲ درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: میزان بارش ثبت شده در خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال، ۱۵۲ میلیمتر و در دوره آماری بلند  ۷۰ میلیمتر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید

عراقی زاده بیان کرد: امسال تمامی ایستگاه‌های باران سنجی در شهرستان‌های خراسان رضوی افزایش بارندگی را ثبت کرده اند که بیشترین آن‌ها مربوط به ایستگاه خواف با ۲۶۰ درصد افزایش بارندگی و کمترین در گلمکان چناران با ۴۳ درصد گزارش شده است.

او تصریح کرد: میانگین بارندگی در مشهد نیز در پنج ماه ابتدای امسال ۱۹۳ میلیمتر ثبت شده است که این میزان ۱۰۹ درصد نسبت به مدت مشابه بلند مدت رشد داشته است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد:  میزان باران ثبت شده امسال در مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد کاهش داشته است.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ میلیمتر و در کشور ۲۴۰ میلی متر است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.