باکاروان خورشید+تصاویر

کاروانی که مصائب و و قایع صحرای کربلا را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید محمد بنی فاطمه مسئول برگزاری با کاروان خورشید گفت: عصر روز ۱۱ محرم کاروانی به عنوان کاروان خورشید واقعه کربلا را به صورت نمادین به نمایش می‌گذارند.

باکاروان خورشید+تصاویر

او افزود: این کاروان با استقبال مردم بعد از گذرچند محله وارد حسیینیه می‌شوند که شامل سه گروه؛ محمل حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س)، حضرت سکینه (س) و حضرت عباس علیه السلام و لحظه خداحافظی حضرت زینب (س) با بدن بی سر برادر است.

باکاروان خورشید+تصاویر

بنی فاطمع ادامه داد: گرچه امسال بخاطر شرایط کرونا، عزاداری‌های مردم با تغییراتی همراه شده است، اما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل شدنی نیست.

باکاروان خورشید+تصاویر

مسئول برگزاری با کاروان خورشید تصریح کرد: کاروان خورشید به همت جوانان بغداد آباد مهریز ده سال است که رنج های امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا در حسینیه باغ بهار به نمایش می گذارند.

باکاروان خورشید+تصاویر

او ادامه  داد: امسال که امکان حضور گسترده در مساجد و تکایافرام نبود با همراهی هیات‌های عزاداری هزینه‌هایی که صرف مراسم کاروان و پذیرایی از عزاداران می‌شد به نیازمندان اختصاص یافت.

تهیه ۷۲ جهزیه برای نوعروسان

حسین دهقانیزاده مسئول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان مهریز از تهیه جهزیه برای زوج‌های نیازمند خبرداد و گفت: باکمک خیران و هیات‌های مذهبی از اول محرم تاکنون ۵ سری جهزیه آماده شد و قرار است تا پایان محرم و صفر ۷۲ سری جهزیه برای زوج‌های نیازمند آماده شود.

باکاروان خورشید+تصاویر

او با اشاره به زمان اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، افزود: این تعداد جهزیه در ماه ربیع به زوج‌های هدف اهدا می‌شود.

محد رضا دهقانیزاده مسئول مرکزن نیکوکاری جوادائمه در مهریز گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا مراسم محله گردی و حرکت هیات ها لغو شد. با کمک خیران  گوشت ها به جای طپخ ناهار و شام با رعایت نکات بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

باکاروان خورشید+تصاویر

او افزود:  در دهه محرم امسال با کمک هیات های مذهبی بیش از ۴۰۰ کیلو گوشت بین نیازمندان توزیع شده است.

دنیا بر مدار عشق حسین، فرقی نمی‌کند از چه قشری باشی یا چه حرفه ای داشته باشی همین که در محرم هم دست بخیری و حواست به نیامندان هست فردا پیش امام حسین(س) سرافرازی.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار