امام جمعه دلفان:

مردم دلفان ۱۰ میلیاردریال زکات پرداخت کردند

امام جمعه دلفان گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حجت الاسلام علی اکبر جمیاری امام جمعه دلفان  در جلسه شورای زکات  گفت: ۱۰ میلیارد ریال زکات توسط ۴۱۷ عامل زکات در ۴۴۴روستای شهرستان دلفان جمع آوری شده که در زمینه طرح‌هایی نظیر کمک به ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه، کمک هزینه جهیزیه، درمان مددجویان زیرپوشش و تامین لوازم خانگی هزینه می‌شود.

جمیاری  با بیان اینکه از محل دریافت زکات جهیزیه سه نوعروس تامین و چهار هزار بسته موادغذایی جهت نیازمندان و کمک هزینه درمان هفت بیمار و نیز بازسازی، مرمت و نوسازی مساجد شده است، اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

او همچنین گفت: زکات یکی از احکام دقیق اسلامی است که ریشه فقر زدایی را هدف قرار داده است و به همین دلیل باید برای گردآوری آن فرهنگ سازی شود و نیز در مصرف نمودن آن باید بسیار دقت شود به گونه‌ای که تمام و کمال به دست مستحق برسد یا مشکلی از مومنین حل شود.

 امام جمعه نورآباد افزود: پرداخت زکات اثرات و برکات زیادی در زنگی و اموال کسانی که زکات پرداخت کرده‌اند داشته و ضرورت دارد که همگان در ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی نسبت به نشر و بیان این برکات و آثار و مسائل و احکام شرعی پرداخت زکات داشته باشند و مردم را تشویق و ترغیب به پرداخت کنند.. شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.