معرفی ۱۲ شرکت به تعزیرات حکومتی قزوین

۱۲ شرکت در قزوین به علت اعلام نکردن موجودی انبار‌های خود در سامانه جامع تجارت به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عزیزاله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:۱۲ شرکت بزرگ استان به علت ثبت نام و درج نکردن موجودی انبار‌های خود و سایر اطلاعات مربوطه در سامانه جامع تجارت، بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا برای برخورد قضائی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

افضلی افزود: در ۵ ماه ابتدایی امسال ۵۱۳ مورد بازرسی ازانبار‌های عمده کالا انجام و در این زمینه ۱۴ پرونده قاچاق تشکیل شد.

به گفته او، ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف‌شده، ۹ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان است.

افضلی همچنین به بازرسی‌های صورت‌گرفته از انبار‌های خرد و کوچک استان اشاره کرد و افزود: این انبار‌ها مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، طلا و جواهر، کیف، کفش، چای، پوشاک، سوخت، باطری خودرو، تلفن همراه، سیگار، آرد، لامپ، لوازم خانگی و مواد غذایی است.

رئیس سازمان صمت استان بااشاره به ۳ هزار و ۱۳۷ مورد بازرسی از انبار‌های خرد و کوچک گفت: از مجموع این بازرسی‌ها ۱۷۴ فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۱۳ میلیارد تومان است.

افضلی با بیان اینکه سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان قزوین فعال شده است، یادآور شد: این سامانه با سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی هماهنگ و یکپارچه شده است تا بتوان توزیع یک کالا را از مبدا ورودی تا مقصد ارسال پایش کرد که هر کالا از مرحله تامین تا توزیع در چه وضعیتی قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار