مسابقات قرآنی مدهامتان در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهار رشته به صورت مجازی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهار رشته تلاوت نور، قرائت نماز، اذان و مکبری خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات به صورت مجازی و ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

او افزود: هرساله مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور گسترده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شد، اما امسال چهاردهمین دوره از این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در دو مرحله استانی و کشوری در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مظاهری با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار رشته تلاوت نور، قرائت نماز، اذان و مکبری برگزار می‌شود اضافه کرد: رشته‌های «تلاوت نور» و «قرائت نماز» در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه رشته‌های اذان و مکبری ویژه برادران در نظر گرفته شده است ادامه داد: رشته «اذان» در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال و رشته «مکبری» در رده سنی زیر ۹ سال برگزار خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه نفر برتر چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند گفت: با توجه به شرایط موجود، نحوه برگزاری مرحله کشوری متعاقباً اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه ضبط اثر در فضای مسجد از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است افزود: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت، طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده‌اند و همچنین افرادی که موفق به کسب رتبه اول در مرحله استانی مسابقات مذکور شده‌اند نمی‌توانند در چهاردهمین دوره از این مسابقات شرکت کنند.

مظاهری با تأکید بر اینکه شرکت کنندگان باید در ابتدای اثر ارسالی «نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون» خود را به طور کامل عنوان کنند اضافه کرد: مشخص بودن چهره شرکت کنندگان در ارسال آثار تصویری، الزامی بودن آثار ارسالی به صورت افقی از جمله شرایط شرکت در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان است.

او با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در یک زمان سه دقیقه‌ای و با حدأکثر حجم ۳۰ مگابایت باشند گفت: آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف می‌شوند.

مظاهری با اشاره به اینکه ثبت نام در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از ۱۳ شهریور آغاز شده است و تا ۳۰ آذر امسال ادامه دارد افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری استان با بارگذاری آثار خود در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir می‌توانند در دو مرحله استانی و کشوری شرکت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار