تیران و کرون، پیشگام در مبارزه بیولوژیک با آفات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: تیران و کرون به عنوان شهرستان موفق کشور در زمینه مبارزه بیولوژیک با آفات در گلخانه‌ها معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمد حسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم‌تر، مهمترین اهداف  طرح مبارزه بیولوژیک با آفات است و مهمترین رویکرد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در تیران و کرون افزایش کمی و کیفی محصولات گلخانه‌ای بیولوژیک است.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های بیولوژیک موجب افزایش ۳۰ درصدی محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان شده افزود: شهرستان تیران و کرون با صد و ۶۵ هکتار گلخانه مدرن و با اجرای ۲ هکتار طرح مبارزه بیولوژیک ، مبارزه با آفات در گلخانه‌ها به عنوان شهرستان برتر استان معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به اینکه در حال حاضر بیست هکتار گلخانه زیر پوشش مبارزه بیولوژیک رفته افزود: با توجه به کیفیت محصولات گلخانه‌ای این شهرستان سالانه افزون بر ۳۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در تیران و کرون تولید و بیش از ۹۰ درصد آن به خارج از کشور صادر میشود.

احمدی بیان کرد: عوامل بیولوژیک حشرات مفیدی هستند که با رها سازی در گلخانه‌ها آفت‌های مضر را از بین می‌برند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.