اجرای عملیات مبارزه بیولوژیک در باغات چهارمحال و بختیاری

عملیات مبارزه بیولوژیک در ۸۵ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش برای مقابله با آفات گفت: امسال مبارزه بیولوژیک در ۸۵ هکتار از باغات استان اجرایی شد.

او افزود: مبارزه بیولوژیک امسال برای ۷۰ هکتار از باغات سیب شهرستان بروجن، ۱۰ هکتار از باغات انار شهرستان کیار و پنج هکتار از باغات سیب شهرستان بن انجام شد.

شبانی با اشاره به افزایش مبارزه بیولوژیک در استان اضافه کرد: پارسال مبارزه بیولوژیک در سطحی معادل ۵۰ هکتار اجرا شده بود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه یکی از روش‌های مبارزه بیولوژیک و کنترل آفات استفاده از عوامل ماکرو حشرات مفید است ادامه داد: حشرات مورد استفاده در این روش باید بومی همان منطقه باشند.

شبانی با اشاره به استفاده از زنبور تریکوگراما در استان به عنوان حشره مفید گفت: استفاده از این زنبور در باغات انار و همچنین برای مبارزه با کرم سیب نتایج خوبی در استان داشته است.

او با اشاره به پرورش و ازدیاد زنبور تریکوگراما در انسکتاریوم افزود: امسال یک میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه بیولوژیک در استان اختصاص داده شد.

شبانی اضافه کرد: امسال دو کیلوگرم زنبور تریکوگراما در استان پرورش داده و در چهار مرحله در باغات مورد نظر آزادسازی شد.

او با بیان اینکه انجام مبارزه بیولوژیک کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌ها را به دنبال دارد ادامه داد: استفاده از زنبور تریکوگراما دو مرحله سمپاشی را در باغات سیب کاهش داده است.

شبانی گفت: تصمیم داریم سال آینده از مبارزه بیولوژیک برای کرم ساقه‌خوار برنج در شهرستان لردگان استفاده کنیم.

او عوامل میکرو را از دیگر روش‌های مبارزه بیولوژیک دانست و افزود: سم میکروبی به عنوان روشی دیگر از مبارزه بیولوژیک در گلخانه‌ها، باغات انگور و مزارع گوجه فرنگی به کار برده می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار