برگزاری جلسه کار گروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری در فارس

پنجمین جلسه تخصصی گارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری با حضور استاندار فارس و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به اینکه توجه به راهکار‌های قانونی و بهره گیری از مصوبات باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، گفت: فعالیت کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری فارس در سطحی بالا است و در چند سال گذشته فعالیت این کارگروه درسطح کشور مطرح بوده که انتظار می‌رود شاهد فعالیت‌های اثر گذار آن باشیم.

او، با اشاره به نظارت بر عملکرد و مصوبات کارگروه‌های مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه بیان کرد: بررسی و نظارت بر مصوبات هر کار گروه به عهده دستگاه متولی است.

حشمت کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در پنجمین جلسه تخصصی کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری ، تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان فارس با ۵۰ مرکز آموزشی، ۷۲۰ آموزشگاه آزاد، آموزش‌های خود را در دانشگاه ها، پادگان ها، صنایع و صنوف، روستا‌ها و مناطق عشایری، زندان ها، کمپ‌ها و سکونت گاه‌ها در محیط واقعی  و به صورت سیار آموزش‌های  مهارتی خود را انجام می‌دهد.

او، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم مهارت آموزی در راستای گفتمان جامعه و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری آموزش‌های مهارت‌های فنی به سربازان نظام وظیفه برای توانمندی شغل پایدار پس از پایان دوره سربازی با عنوان هر پادگان یک آموزشگاه بوده  که اقدام به آموزش سربازان نیرو‌های مسلح در استان فارس کرده است.

کوشکی، افزود: بر اساس انعقاد تفاهم نامه‌های کشوری که انجام می‌شود عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس  در زمینه آموزش به کارکنان نظام وظیفه نیرو‌های مسلح از سال ۹۹ تا ۹۵ به واضح نشان داده که در سال ۹۵ یک هزار ۳۷۹ نفر آموزش دیده اند و حدود  ۲۲۲۲۶۳ نفر آمار سال ۹۵ بوده که این آمار در سال ۹۷، ۱۵۶ درصد رشد داشته یعنی در  آمار ۹۰ دوره به جای ۱۳۷۹ نفر به ۲۱۵۸ نفر رسیده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، اضافه کرد: در سال ۹۷ نیز بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت مبنی بر اینکه آموزش‌های سرباز مربی باید دنبال شود آمار ما از ۱۳۷۹ نفر در سال ۹۵ و ۲۱۵۸ نفر در سال ۹۶ به ۴۷۱ و ۵ هزار نفر رسیده که نسبت به پارسال ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین هاله فولادفر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس، اظهار کرد: بر اساس دوره‌های تخصصی مهارت آموزی و اشتغال پایدار کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح  با پیگیری تحقق مفاد تفاهم نامه منعقد شده ستاد کل نیرو‌های مسلح و تمامی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

او، گفت: تطبیق و بررسی مستمر تعهدات آموزشی سازمان نیرو‌های مسلح با ظرفیت آموزشی دستگاه‌های اجرایی و الویت‌های شغلی کارکنان وظیفه است.

فولاد، فر بیان کرد: رصد مستمر آموزش‌های منجر به اشتغال و بهینه سازی آموزش‌ها با توجه به الویت‌های شغلی استان، شناسایی و رفع موانع اجرای طرح جامع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در استان، تسهیل گری و کمک به اشتغال مهارت دیدگان پس از خدمت سربازی در استان است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس تصریح کرد: رصد شغلی و اشتغال مستمر پس از دوران فراغت از خدمت در استان، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان نیرو‌های مسلح و ارائه به کارگروه اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری و اقدام در راستای اجرای سایر تکالیف و مواردی که با هماهنگی وزارت کشور و قرار گاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح است ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.