تجهیز بیمارستان بعثت همدان به دستگاه گاما پروب

یک متخصص و استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:بیمارستان بعثت همدان برای نخستین بار به دستگاه گاما پروب مجهز شد.

محمد رضا جوادی، متخصص زنان و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: دستگاه گاما پروب با تحریک رادیو اکتیو مسیر جریان سلول‌های سرطانی را مشخص می‌کند.

او افزود: کنسر برست یا سرطان سینه  اگر به موقع تشخیص داده شود برای ۸۵ درصد بیماران قابل درمان است.

جوادی گفت: دستگاه گاما پروب ساخت ایران است که به  ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تهیه شده است.

این متخصص زنان و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با استفاده از دستگاه گاما پروب نیازی به برش‌های وسیع در زیر بغل و سایر قسمت‌های بالا تنه نیست.

جوادی با اشاره به اینکه با استفاده از این دستگاه اثرات منفی عمل جراحی بر روی بیمار از بین می‌رود بیان کرد: این دستگاه از اردیبهشت در بیمارستان بعثت همدان نصب شده است و  تا کنون فقط ۸ بیمار مبتلا به کنسر برستبرای استفاده از آن مراجعه کرده اند.

او با بیان به اینکه دستگاه گاما پروب برای اولین بار است که در استان همدان استفاده می‌شود افزود: بیماران مبتلا به بیماری کنسر برست به دلیل شیوع بیماری کرونا و آموزشی بودن بیمارستان بعثت همدان خیلی کم به این بخش مراجعه می‌کنند.

متخصص زنان و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عمل با دستگاه گاما پروب در بیمارستان بعثت همدان با دومیلیون تومان و در بخش‌های خصوصی با ۲۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

جوادی ادامه داد: سن، سابقه خانوادگی، ژنتیک واستفاده از دخانیات از جمله عواملی هستند که در ابتلا به کنسر برست نقش دارند.

این متخصص زنان و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با تغییر سبک زندگی، ورزش کردن، رژیم غذایی مناسب، استفاده از میوه و سبزیجات تازه و اجتناب از دخانیات می‌توان از بیماری کنسر برست پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.