صالحی در جمع خبرنگاران:

در حال ساخت سالن مدرن‌تر تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته در دل کوه‌های اطراف نطنز هستیم

رئیس سازمان انرزی اتمی از تاسیس سالن مدرن‌تر تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته در دل کوه‌های اطراف نطنز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اکبر صالحی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران در سایت‌های نطنز و فردو، با حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در دو فاز کار را جلو می‌بریم؛ در فاز اول کار‌های مقدماتی را در تامین تجهیزات و راه اندازی مقدماتی یکسری سالن‌های تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته شروع کرده ایم، چراکه اقدام خرابکارانه که انجام شد، مربوط به سانتریفیوژ‌های پیشرفته بود.

وی به اقدام بلندمدت دیگر سازمان انرژی اتمی در این راستا اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدام خبیثانه و خرابکارانه‌ای که در نطنز انجام دادند، تصمیم گرفته شد که سالن مدرن تر، وسیع‌تر و فراگیرتری در همه ابعاد در دل کوه همان اطراف نطنز، تاسیس شود،  البته کار هم شروع شده است.

صالحی درباره شناسایی عوامل خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز نیز افزود: در این باره شورای عالی امنیت ملی اظهار نظر می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان انرژی اتمی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون امنیت مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی یکی از کمیسیون‌های مهم به خصوص در بحث محوری فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران است، به ویژه فعالیت‌هایی که تبدیل به چالش عمده بین ایران و جهان استکبار شده است.

وی افزود: ما ضمن حضور در جلسات کمیسیون‌های مجلس، گزارشی درباره پیشرفت اقدامات در حوزه صنعت هسته‌ای به نمایندگان ارائه می‌دهیم، در نشست امروز قرار است درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشور‌های همسایه صحبت گزارش دهیم.

صالحی یادآور شد: کشور امارات متحده عربی اولین رآکتور هسته‌ای را راه‌اندازی کرده و قرار است چهار رآکتور هسته‌ای داشته باشد، عربستان نیز تصمیم جدی برای ورود به این حوزه گرفته است. در کشور ترکیه هم فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در ارتباط با ساخت نیروگاه شروع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر همت کنید وپشتکار جهادی داشته باشید باتوکل به خداوند حکیم وبا یاری گرفتن از جوانان تحصیل کرده ایران عزیزمان بر تمام مشکلات فائق خواهیم امد به شرط ان که جهان غرب را کامل از کشور خارج کرده وهیچ گونه نگاه به غرب نداشته باشیم ،که تمام عقب مانده گی ما از غرب و سیاستهای همراستای دولتمردان ما در ایجاد رابطه با غرب است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تو پراید و تیبا رو با اشتراک میسازی
مردم برای رد شدن از خط فقر باید جون بدن
عجیبه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
آقای تحصیل کرده، مردم امکانات اولیه اشان به سختی تامین میشه. برای اونها تلاش کنید که شما رو بر سر کار قرار دادند.
آخرین اخبار