رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی؛

انتقال صنوف آلاینده در بیرجند باید در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام حمیدی گفت: انتقال صنوف آلاینده در بیرجند باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: صفوف آلاینده چهره شهر بیرجند را زشت کرده و باید انتقال آن در دستورکار شهرداری که متولی این امر است قرار گیرد. 

او با بیان اینکه ۷۰ تا۸۰ درصد زمین ها برای انتقال صنوف  آماده است، افزود: در زمان بندی مشخص تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق و گاز برای خروج هر چه زودتر صفوف آلاینده از بیرجند باید فراهم شود.

لازم الاجراشدن قانون پیش فروش ساختمان در استان

حجت الاسلام حمیدی در ادامه این جلسه گفت: باتوجه به لازم الاجراشدن قانون پیش فروش ساختمان ها در کشور اما متاسفانه در استان ما این موضوع جدی گرفته نشده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: قراردادهای پیش فروش ساختمان یکی از معضلات تامین مسکن است که امروزه شاهد رواج آن در کشور و همچنین خراسان‌جنوبی هستیم.


بیشتر بخوانید 


او بیان کرد: قانون اجرای پیش فروش ساختمان باید بهتر از قبل اجرا شود تا شاهد پرونده‌ هایی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر و مطالبات حقوقی پیش خریدار و پیش فروشنده در استان نباشیم.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای پایین ‌ترین رتبه در اجرای این قانون است عنوان کرد: نقشی که این قانون در پیشگیری از جرم دارد اگر بخوبی عمل شود شاهد بسیاری از اختلافات در بخش املاک درجامعه و مردم نخواهیم بود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: این قانون یک سری تکالیف برای برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ ربط مشخص کرده است که در صورت اجرا شدن دقیق آن از افزایش افسار گسیخته ورودی پرونده‌های مرتبط با معاملات به دادگستری در خراسان‌جنوبی جلوگیری می‌شود.

او گفت: سازمان بازرسی خراسان‌جنوبی در صورت اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان در استان وارد خواهدشد. قصور دستگاه‌های مختلف در زمینه عدم اجرای این قانون مشخص شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.