صدور ۱۸ مورد حکم تخریب املاک در حریم سیلک کاشان

مدیر اجرایی احکام شهرداری کاشان از صدور ۱۸ مورد حکم تخریب املاک به منظور حفظ حریم محوطه باستانی سیلک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهمن کاظمیان مدیر اجرایی احکام شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: انشعابات هشت مورد از این املاک با کمک شرکت‌های خدمت رسان قطع شده و در ادامه فرآیند اجرا نیازمند پشتیبانی نیروی انتظامی برای اجرای حکم است.

او با اشاره به توقف موقت اجرای دو مورد از احکام هجدهگانه صادره بخاطر شکایت مالکین به دیوان عدالت اداری و لزوم بررسی و اعلام نتیجه مجدد آن تصریح کرد: توقف موقت اجرای این دو حکم نباید شائبه اعمال نفوذ یا رابطه‌بازی برای تغییر آن محسوب شود، چرا که مقام قضایی از این فرصت اعتراض برای بررسی بیشتر پرونده استفاده می‌کند و یقینا حذف حکم تخریب منتفی است.

به گفته او، تاکنون چهار مورد از این احکام تخریب اجرا شده و دو مورد آن نیز با تامین پشتیبانی از سوی نیروی انتظامی در هفته آینده اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی احکام شهرداری کاشان، افزود: هماهنگی و همکاری شرکت‌های خدمت رسان، مقام قضایی و دیگر دستگاه‌ها در اجرای احکام صادره در سال جاری، شرایط کنونی را از نوع بهترین هماهنگی و همکاری‌ها نسبت به پنج سال گذشته رقم زد.

کاظمیان، ماموریت اجرای احکام را کاری گروهی دانست و افزود: وحدت رویه خوبی در ۶ تا ۷ ماه اخیر بین دادستانی، شرکت‌های خدمت رسان، تیم‌های عمل کننده شهرداری، نیروی انتظامی و ... بوجود آمد که این همکاری و هماهنگی مشترک، سرعت عمل و دقت انجام کار را بالا برده است.

به گفته او، اجرای آرای قطعی احکام تخریب در حریم سیلک از اوسط خردادماه با تاکید دادستان و دستور شهردار پس از طی مراحل قضایی در دستور کار قرار گرفت، اما شیوع کرونا و تغییر فرماندهی نیروی انتظامی کاشان آن را برای مدتی به تعویق انداخت تا در نهایت از چند هفته گذشته تاکنون تیم اجرای احکام در محوطه باستانی سیلک امر تخریب ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را آغاز کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.