ریزش ۶.۵ میلیون نفری مسافران خراسان رضوی در سال ۹۹

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: شمار مسافران خراسان رضوی طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۶.۵ میلیون نفر کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد مسافران ورودی به این استان در پنج ماه نخست سال گذشته ۱۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر بوده است، گفت: در مدت مشابه امسال شمار مسافران وارد شده به خراسان رضوی ۹ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۷۶ نفر بوده است.

او افزود: بر این اساس طی این مدت میزان ورود مسافر به خراسان رضوی ۴۶ درصد و تعداد زائران و مسافران مشهدالرضا (ع) ۴۱ درصد کمتر شده است.
 

بیشتربخوانید


معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: میزان ورود مسافر به  خراسان رضوی در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۹۲ درصد، سفر‌های ریلی ۸۳ درصد، سفر با هواپیما ۶۹ درصد و با وسایل نقلیه شخصی نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

براتی کاهش اقامت مسافر در هتل‌های مشهد و خراسان رضوی را برای صنعت هتلداری استان بسیار بحرانی دانست و بیان کرد: کمترین کاهش سفر‌ها مربوط به خودرو‌های سواری شخصی است که علت آن رفت و آمد بین شهرستان‌های داخل استان برای دسترسی به امکانات درمانی است.

او تصریح کرد: از مهر ماه امسال نیز مطابق روال هر ساله با کاهش زائر و مسافر مواجه خواهیم بود لذا امید ما به نوروز ۱۴۰۰ است، اگر شیوع ویروس کرونا زودتر رفع گردد با برگزاری جشنواره‌ها و اعمال برخی تخفیف‌ها به دنبال از سرگیری فعالیت‌های مربوط به سفر خواهیم بود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.