شیوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری تخصصی ۹۹

تمام متقاضیان دوره دکتری تخصصی سال ۹۹ دارای حدنصاب نمره علمی برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی ملزم به پر کردن فرم صلاحیت عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری  نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ روز پنج شنبه، ۲۰ شهریور اعلام و بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

فرم صلاحیت عمومی مصاحبه دکتری چیست؟

تکمیل فرم صلاحیت عمومی یکی از شرایط ورود به مصاحبه دکتری است که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان آزمون دکتری که حدنصاب نمره علمی برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی را کسب کنند، چنانچه تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون دانشگاه های ذی‌ربط را داشته باشند، باید نسبت به تکمیل فرم صلاحیت‌ عمومی از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

همه متقاضیانی که دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ ۹۹/۶/۲۰ لغایت ۹۹/۶/۳۰ ضمن پرداخت مبلغ ششصد هزار (۶۰۰/۰۰۰) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند. بدیهی است متقاضیانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند ۲-۱۲ صفحه ۹ دفترچه شماره ۱ آزمون) و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

همه متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه کرده اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

فرم صلاحیت عمومی شامل چه مواردی است؟

فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل ۹ قسمت است که به ترتیب عبارت اند از: مشخصات فردی، سوابق تحصیلی، وضعیت شغلی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن مواقع ضروری، مشخصات همسر، سابقه شرکت در آزمون طی دو سال گذشته، مشخصات افراد مورد اعتماد غیر خویشاوند و سوابق فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

نکات مهم و ضروری در پر کردن فرم صلاحیت عمومی

اسم و آدرس دانشگاه‌های قبلی را به دقت و به طور کامل در قسمت سوابق تحصیلی بنویسید.

شماره تماسی که در مواقع ضروری می توان با شما تماس گرفت را درست وارد کنید.

منظور از سابقه شرکت در آزمون همه آزمون هایی است که در ۲ سال گذشته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت کرده اید، مثل کنکور کارشناسی ارشد یا دکتری؛ بنابراین نیازی به وارد کردن آزمون‌های قبل‌تر نیست.

در قسمت مربوط به افراد مورد اعتماد غیر خویشاوند، ترجیحا افرادی را معرفی کنید که نسبت به شما شناخت کافی داشته باشند. ترجیحا افرادی را معرفی کنید که کارمند دولت یا فرهنگی و همگی ساکن یک استان باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار