هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا درصدد استفاده ابزاری از بحرین و امارات است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی با بحران اجتماعی مواجه است، لذا ترامپ سعی کرد از رهگذر عادی سازی روابط با بحرین و امارات به نفع نتانیاهو استفاده کند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آشکار‌سازی روابط خائنانه رژیم صهیونیستی و بحرین، گفت: بحرین از مدت‌ها پیش به دلیل شرایط بحران داخلی و نارضایتی‌های گسترده‌ای که در این کشور کوچک و کم جمعیت وجود دارد در پی برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی برآمده است.

او افزود: امارات متحده و بحرین دو کشوری هستند که همواره از هویت داخلی و بحران‌های داخلی رنج می‌برند و آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکیه بر بحران هویتی موجود در امارات و بحرین این دو کشور را تشویق کرد که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند.

هانی زاده با اشاره به دو عاملی که باعث شد امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی رابطه خود را آشکار سازی کنند، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از ۳ ماه است با  شورش‌های داخلی مواجه شده است، لذا به حمایت جهانی نیاز دارد، به همین دلیل ترامپ به امارات و بحرین فشار آورد که از رهگذر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کمک نتانیاهو بشتابند.


بیشتر بخوانید:


کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: عامل دیگری که موجب شد، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی رابطه خود را آشکار سازی کنند، مسئله انتخابات ترامپ است، با توجه به اینکه ترامپ تمام برگ‌های برنده انتخاباتی خود را از دست داده است، تلاش می‌کند تا حمایت لابی صهیونیستی را جلب کند، یکی از شرایط لابی صهیونیستی برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ این است که کشور‌های عرب باید با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند،  اگرچه رابطه‌ای که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی برقرار کردند تاثیر زیادی ندارد و  نمی‌تواند در محور مقاومت و مبارزات ملت فلسطین موثر باشد، ولی یک خیانت آشکار به آرمان‌های ملت فلسطین است.

او افزود: رژیم صهیونیستی همچنان اراضی فلسطینیان را در اشغال دارد و به سرکوب مردم غزه ادامه می‌دهد، لذا رابطه امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی کمکی به نتانیاهو برای ادامه جنایتش علیه ملت فلسطین است، لذا امارات و بحرین قطعا تاوان این حرکت غیرمنطقی و ناخردمندانه خود را در آینده خواهد داد، چراکه اکنون ملت فلسطین باید با دو جریان کاملا متفاوت یعنی جریان سازش کار کشور‌های حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی مبارزه کنند و قطعا آسیب‌های جدی متوجه امارات و بحرین خواهد شد.

هانی زاده تصریح کرد:کار آمریکا و رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که در قالب توافق با کشور‌های ذره‌ای به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند، لذا ترامپ تصور می‌کند که با آشکار سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی برگ برنده انتخاباتی برای خود به دست می‌آورد.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: اکنون امارات و بحرین علی رغم حجم کوچک و جایگاه ضعیفی که در سطح جهان دارند، به پروپاگاندای انتخاباتی ترامپ تبدیل شده‌اند و سعی می‌کنند که رضایت لابی صهیونیستی را جلب کنند، همچنین آمریکا سعی کرد از این دو کشور کوچک استفاده ابزاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مگه صهیونیست جهانی درطول تاریخ بجز استفاده ابزاری ازغیر خود نیتی هم داشته.واقعا نداشته
Germany
علی
۲۳:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
گیرم همچین سو استفاده ای امریکا انجام بده شما چیکار کردید برای مردمتون تو این سالها ...این مردم که همجوره مایه گذاشتن
آخرین اخبار