شورای اروپا: زمان پذیرش مسئولیت برگزیت از سوی انگلیس فرا رسیده است

رئیس شورای اروپا خواستار پایبندی کامل دولت انگلیس به اجرای توافق برگزیت با اتحادیه اروپا شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آی ۲۴، شارل میشل، رئیس شورای اروپا خواستار پذیرش مسئولیت انگلیس در قبال طرح خروج از این اتحادیه شد.

شارل میشل پس از گفت‌و‌گوی تلفنی با میشل مارتین، نخست وزیر ایرلند در حساب توئیتری خود نوشت: زمان پذیرفتن مسئولیت (برگزیت) برای دولت انگلیس فرا رسیده است. رئیس شورای اروپا از انگلیس خواست مسئولیت خروج از اتحادیه اروپا را بپذیرد و مفاد توافق نامه با بروکسل را تمام و کمال اجرا کند.

پیش از این نیز وزیر امور اروپا فرانسه اعلام کرده بود غیرقابل تصور است که انگلیس برخلاف قوانین بین المللی بخشی از توافق برگزیت خود با اتحادیه اروپا را فسخ کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از آنکه چند روز پیش از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا لایحه ایجاد بازار داخلی را که دولت پیشنهاد داده بود، تصویب کنند و این امر سبب ایجاد اختلاف دیپلماتیک میان لندن و بروکسل شد، گفت: اتحادیه اروپا به دنبال تهدید تمامیت ارضی انگلیس است.

پیش از این دولت انگلیس از عزم خود برای «حرکت به جلو» بدون توافق خبر داده بود مگر آنکه تا ۱۵ اکتبر توافقی میان این کشور با اتحادیه اروپا حاصل شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین به قانونگذاران ضد اتحادیه اروپا قول داده است که در صورت حاصل نشدن توافق در مورد تجارت آزاد، توافق نامه خروج با این اتحادیه را لغو می‌کند. علاوه بر این، بوریس جانسون برنامه خود را برای نادیده گرفتن بخش‌های اصلی توافق نامه خروج با اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

انگلیس در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما همچنان تحت قوانین تجاری اتحادیه اروپا باقی مانده است. اگر هیچ توافق تجاری پیش از پایان دوره به اصطلاح انتقال در ۳۱ دسامبر حاصل نشود، قوانین سازمان تجارت جهانی برای هر دو طرف از سال ۲۰۲۱ به اجرا در می‌آید، از جمله آنکه تعرفه‌های گمرکی و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌های انگلیس که وارد منطقه اروپا می‌شوند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار