تولید ۱۳ هزار مترمربع فرش سالانه در لرستان

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۳ هزار مترمربع فرش و تابلوفرش سالانه توسط کارگاه‌ها و تک‌بافان خانگی استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،محمد اصل مرزی افزود: طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی برای تولید فرش در استان فراهم شده و اکنون از مجموع ۲۳ هزار بافنده، ۱۹ هزار نفر کارت مهارت قالیبافی دارند.

او با اشاره به اینکه اکنون ۱۳ هزار نفر در این هنر صنعت فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۱۸۰ کارگاه فرشبافی در استان دایر شده و تاکنون چهار خانه فرش در بروجرد، دورود، کوهدشت و دلفان به بهره برداری رسیده است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: ثبت نقشه جهانی فرش استان در سازمان مالکیت فکری انجام شده و پنج نقشه فرش لری نیز پس از به روز رسانی دراختیار ذینفعان قرار گرفته است.

اصل مرزی همچنین گفت: در مجموع بیش از پنج هزار فقره مجوز مشاغل خانگی فرش در لرستان صادر شده و در سال‌های اخیر پنج میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بافندگان قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به تولید سالیانه سه هزار تن پشم مرغوب گوسفندی در استان و صدور جواز تاسیس کارخانه ریسندگی، کمبود تولید نخ نیز با اجرای این طرح برطرف خواهد شد.

اصل مرزی تصریح کرد: بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر سالیانه به صورت رایگان تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی فرش قرار می‌گیرند و انجمن طراحان با همت خوشه فرش و همکاری سازمان صمت نیز آماده طراحی نقوش فرش لری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.