بازدید از روند ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند از روند ساخت ترمینال جدید فروگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،صبح روز دوشنبه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در منطقه آزاد اروند، روند تکمیل پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

در این بازدید موعود شمخانی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توضیحات لازم در خصوص ایجاد و توسعه زیرساخت ها در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان را به اصحاب رسانه ارائه داد.

او ایجاد زیرساخت ‌ها در بخش ‌های تجهیزات کمک ناوبری، محوطه سازی، ساخت، بازسازی و بهسازی ترمینال ها و تجهیز امکانات در فرودگاه بین المللی آیت ا... جمی(ره) آبادان را یکی از دستاوردهای مهم سازمان منطقه آزاد اروند در شش سال گذشته برشمرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: خوشبختانه منطقه آزاد اروند دارای راه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی است که برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی مزیت بزرگی محسوب می شود که این مزیت در سایر مناطق آزاد کشور و حتی دنیا کم نظیر است.

بازدید جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند از روند ساخت جدید فرودگاه آبادان

شمخانی با اشاره به نقش صنعت هوایی در حمل و نقل و رونق اقتصادی گفت: توسعه صنعت هوایی و زیرساخت های فرودگاهی جز اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند به شمار می رود که در این راستا اقدامات شایسته ای صورت گرفت.

او با اشاره به اقدامات توسعه‌ای سازمان منطقه آزاد اروند ظرف شش سال اخیر تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی منطقه، مهمترین فعالیتی که باید انجام می‌شد توسعه لجستیکی فرودگاهی و مسیر هوایی بود.

معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل هوایی برای منطقه آزاد اروند بسیار حائز اهمیت است، زیرا تاثیرات زیادی در بحث رونق اقتصادی و میزان سرمایه گذاری دارد.

شمخانی اضافه کرد: در شش سال اخیر اقدامات و حرکت‌های بزرگی برای توسعه فرودگاه آبادان انجام شده است.

او با اشاره به ساماندهی فضای سبز فرودگاه آبادان گفت: ۱۸ الی ۲۰ هکتار فضای سبز در حالی ساماندهی شد که سال‌ها برای این ساماندهی بین فرودگاه و شهرداری آبادان اختلاف بود، اکنون بعد از ساماندهی این فضای سبز، ورودی شهر از مسیر هوایی برای مسافران جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

شمخانی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرودگاه آبادان گفت: این سازمان بعد از شش سال، تمامی برنامه‌های خود در راستای توسعه فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان را اجرایی کرده است و بعد از افتتاح ترمینال جدید، وارد فاز نگهداری و بهره برادری خواهیم شد.

بازدید جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند از روند ساخت جدید فرودگاه آبادان

او اظهار کرد: شش سال پیش ترمینال قدیمی مسافربری فرودگاه آبادان حتی سرویس بهداشتی مناسبی نداشت، سیستم سرمایشی و گرمایشی در این ترمینال نیز با مشکل اساسی مواجه بود، ولی با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور، این مشکلات رفع و ترمینال قدیمی بصورت کلی بهسازی شد.

معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ساماندهی دیوار جانبی فرودگاه آبادان نیز گفت: دیوار‌های اطراف فرودگاه آبادان رو به نابودی بود که با اعتبار هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال این دیوار اصلاح و ساماندهی شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.