حجت الاسلام پژمانفر در صحن علنی مطرح کرد؛

تدوین طرح ۳ فوریتی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

نماینده مشهد و کلات گفت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح ۳ فوریتی را برای مقابله با تحریم آمریکا آماده کرده است.

تدوین طرح ۳ فوریتی برای مقابله با تحریم‌های آمریکابه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات در صحن علنی امروز و در تذکری گفت: آمریکا علی‌رغم اینکه از برجام خارج شده‌ است، ادعا می‌کند که می‌تواند ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ مکانیسم ماشه را فعال کند. آمریکایی‌ها در ۳۰ مرداد ماه درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را ارائه کردند. بنا بر تفسیر آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد تا ۳۰ شهریور  باید قطعنامه‌ای را صادر کند که اگر این قطعنامه تعلیق شده باشد، به واسطه قطعنامه ۲۲۳۱ بازمی‌گردد.

او ادامه داد: اروپایی‌ها در ماجرای فعال کردن مکانیسم ماشه بازی منافقانه‌ای را انجام می‌دهند که سیاست‌های اعلامی‌ و اعمالی‌شان با هم متفاوت است.

پژمانفر خطاب به هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس بیان کرد: مجلس باید به این شرایط و بازی پلیس خوب و بد اروپا و آمریکا دقت کند، نه اینکه بایستد و کشور دچار تحریم‌های جدیدی شود.

نماینده مشهد و کلات تأکید کرد: حجت الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح ۳ فوریتی را در این باره آماده کرده است و در سامانه قرار دارد تا نمایندگان امضا کنند.

او افزود: متولی ولنگاری بازار و تغییر قیمت‌ها کیست؟ وزارت صمت، تعزیرات و مجلس؛ کدام مسئول هستند؟ وزارت صمت، تعزیرات و نهادهای دیگر  پاسخگو نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.