در شهرک صنعتی کاویان خراسان رضوی صورت می گیرد؛

نخستین تولید فیوزدآلومینا در خاورمیانه تا سه ماه دیگر

فیوزدآلومینا تا سه ماه دیگر به وسیله شرکت آلتون بلور سایا «آلتوس» برای نخستین بار در خاورمیانه در شهرک صنعتی کاویان خراسان رضوی تولید می شود.

وحید تعقیبی مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شرکت آلتون بلور سایا با تمرکز بر فعالیت‌های دانش‌بنیان بر روی محصولات اکسیدی سرامیکی کار خود را آغاز کرده، مطالعات و آزمایش‌های گسترده‌ای را در خصوص تولید محصولات مورد نیاز صنایع مختلف در رابطه با اکسید آلومینیوم انجام داده است.

او افزود: اکسید آلومینیوم (آلومینا) که یکی از محصولات فرآیند بایر می‌باشد در صنایع مختلفی چون: صنعت نسوز و دیرگدازها، پایه کاتالیست، ابزار‌های سایش و خردایش، صنایع لعاب و سرامیک و تولید مواد مقاوم به شعله کاربرد دارد و به دلیل تولید محصول با کیفیت نامناسب در داخل کشور عمدتاً به عنوان یک محصول وارداتی شناخته می‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان ادامه داد: شرکت آلتون بلور سایا با انجام مطالعات بر روی خواص ساختاری، فیزیکی و شیمیایی اکسید آلومینیوم و انجام آزمایش‌های مختلف و بهینه‌سازی متغیر‌های فرآیند توانسته است به دانش فنی تولید گرید‌های مختلف اکسید آلومینیوم که در صنایع فوق مورد استفاده قرار می‌گیرند، دست یابد.

تعقیبی بیان کرد: خواص فیزیکی، شیمیایی و ساختاری مورد نیاز برای استفاده از اکسید آلومینیوم در صنایع مختلف نیازمند انجام فرآیند‌های خاص و بعضاً پیچیده می‌باشد که طراحی فرآیند‌ها و تولید محصول بخشی از فعالیت‌های شرکت آلتون بلور سایا بوده است.
 

بیشتربخوانید



او تصریح کرد: پس از تولید محصول و عرضه نمونه آن به مشتریان داخلی، خواص ساختاری، فیزیکی و شیمیایی محصول نیمه‌صنعتی و صنعتی تولید شده مورد تایید مشتریان عمده این محصول بویژه در صنایع پایه کاتالیست، دیرگداز و عایق، ابزار سایش و خردایش، لعاب و سرامیک و مواد مقاوم به شعله قرار گرفته است و بر اساس مقایسه‌ای که با گرید‌های جهانی فیوزد آلومینا انجام شده است، محصول تولیدی امکان رقابت با محصولات مشابه خارجی را از نظر کیفیت و قیمت داشته است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان تاکید کرد: شرکت آلتون بلور سایا دانش فنی تولید محصولات با ترکیب شیمیایی مورد نظر برای صنایع، دانه‌بندی و خواص فیزیکی و ساختاری معین را دارا می‌باشد و امکان تولید محصول مورد نیاز بر اساس سفارش مشتری وجود دارد. برنامه شرکت آلتون بلور سایا توسعه واحد صنعتی تا ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال فیوزد آلومینا است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار