عفونت‌های گوش در نوزادان را جدی بگیرید

عفونت‌های گوش در نوزادان و کودکان را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار ، عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص بیماری‌های نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بسیاری از کودکان گوش درد و یا عفونت گوش را تجربه می‌کنند که آگاهی والدین در زمینه علایم و مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص می‌تواند در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر تاثیر به سزایی داشته باشد.

 حجت الله احتشام منش به علایم و نشانه‌های این بیماری اشاره کرد و افزود : بی قراری، تب، نخوردن شیر، خروج ترشحات از گوش و ... از علایم و نشانه‌های عفونت گوش به شمار رود.

او  تماس با فرد مبتلا به سرماخوردگی و ورود آب به داخل گوش را مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده عفونت‌های گوش تلقی کرد و گفت : اگر گوش میانی درگیر شده باشد، رنگ طبیعی خاکستری پرده گوش تغییر رنگ داده و بیشتر به رنگ قرمز و ملتهب در می‌آید و اگر گوش خارجی درگیر شود، معاینه بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

او  یکی از شایع‌ترین دلایل عفونت گوش را میکروب پنوموکوک و استرپتوکوک اعلام وعنوان کرد: واکسیناسیون ۱۳ ظرفیتی پنوموکوک برای کودکان زیر دو سال و ۲۳ ظرفیتی آن برای کودکان بالای دو سال به منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت گوش توصیه می‌شود.

او  به عوارض و خطرات عفونت گوش درمان نشده در کودکان اشاره و گفت : خطر پارگی گوش، کاهش شنوایی، ورود عفونت به خون، عفونت‌های استخوانی، مننژیت و ... از عوارض عفونت‌های گوش درمان نشده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.