اتمام ساخت مسکن مهر تا پایان آبان ماه باید انجام شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز مسکن مهر باید تا پایان سال جاری تامین و به مردم واگذار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علی اصغر مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز مسکن مهر باید تا پایان سال جاری تامین و به مردم واگذار شود گفت: اتمام عملیات اجرایی و تکمیل مسکن مهر تا پایان آبان ماه امسال باید انجام شود. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: اکنون در مجموع یک هزارو ۹۲۱ واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد نیمه تمام و در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مهرآبادی گفت: ضمن ابراز خرسندی از پیگیری و اقدامات ارزنده اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در خصوص خدمات روبنایی شهر از جمله مسجد، مدرسه، فضای سبز، بیمارستان و غیره، گفت: امیدواریم با این اقدامات چهره شهر زیبا شده و پس از اتمام مسکن مهر، مسوولان تمام همت و انرژی خود را برای تکمیل و پیشبرد مسکن اقدام ملی بکار ببرند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد افزود: احداث چهار سالن ورزشی، چهار پارک در فازهای ۷ و ۴، سه مدرسه و احداث ایستگاه آتش‌نشانی مادر به همراه هشت دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای شهر جدید هشتگرد پیش بینی شده که به زودی عملیاتی و محقق خواهد شد.

مسعود حق لطفی همچنین  انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت عمران، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی البرز به همین منظور احداث بیمارستان جدید در شهر جدید هشتگرد انجام شد، گفت:  طراحی بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در زمینی به مساحت ۲ هکتار در فاز ۷ آغاز شده که به زودی کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

او از احداث ۸ پروژه تجاری مشارکتی در سطح شهر خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۸ سرمایه‌گذار در این ‌خصوص با ۱۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری تعیین شده که در آبان ماه طبق تفاهم نامه‌ای که منعقد شده کلنگ احداث آن ها به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد  همچنین از انعقاد قرارداد آماده سازی معابر و شبکه های اصلی فازهای ۴ و ۷ با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدامات شهری با امکانات کامل برای سکونت شهروندان فراهم کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز افزود: شرکت عمران در چارچوب سیاست های دولت و دستورات مقام عالی وزارت در تلاش است ساخت تمام واحدهای مسکن مهر را تا پایان آبان سال جاری به اتمام برساند و درکنار آن مسائل مربوط به انشعابات و زیرساختها را از طریق منابع شرکت عمران و همکاری وزارت نیرو پیگیری خواهد کرد.

نادر عربی گفت: خوشبختانه با توجه به بازدیدهای هفتگی که از ابتدای سال در شهرجدید هشتگرد انجام شده  شاهد روند خوبی در اجرای کارها هستیم و با توجه به این که حجم کار زیاد و منابع محدود است ما انتظار نداریم که مسائل و مشکلات شهر در مدت خیلی کوتاهی حل شود اما امیدواریم بتوانیم تا پایان سال چهره شهر، با تلاش‌هایی که مسوولان شرکت عمران داشته ، دگرگون شود.

عضو دیگر هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز در ارتباط با نارضایتی مردم از تعداد قطار های شهری گلشهر- شهرجدید هشتگرد گفت: طبق تصمیم گیری‌های انجام شده به زودی تعداد قطارها به ۱۵ رام افزایش می یابد.

محمدرضا توکلی در ارتباط با نرخ بلیت متروی شهرجدید هشتگرد نیز افزود: نرخ بلیت مترو گلشهر- شهرجدیدهشتگرد ارتباطی به شرکت مادر تخصصی نداشته و شرکت عمران تنها به عنوان کارفرما و سازنده طرح بوده و نرخ سفر به شرکت بهره‌بردار شهرداری و شورای شهر تهران مرتبط است.

شهر جدید هشتگرد واقع در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز دارای حدود ۴۲ هزار واحد مسکونی مهر و ۲۲ هزار مسکن طرح اقدام ملی است .

اکنون حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در این شهر ساکن هستند که با تکمیل مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن ، جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.