علیزاده در صحن علنی:

در ۷ سال گذشته دولت حتی یک مسکن هم نساخته است

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: در ۷ سال گذشته دولت حتی یک مسکن هم نساخته و حتی از عهده تکمیل و اتمام پروژه مسکن مهر هم برنیامده است.

در ۷ سال گذشته دولت حتی یک مسکن هم نساخته است به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر علیزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مخالفت با کلیات طرح دو فوریت جهش تولید و تأمین مسکن اظهار کرد: با توجه به کارنامه مسکن سازی در دولت به نظر می‌رسد تصویب چنین طرحی در دولت کنونی به مرحله اجرا نمی‌رسد. در مدت ۷ سال گذشته دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، حتی از عهده تکمیل و اتمام پروژه مسکن مهر هم برنیامده است.

وی تصریح کرد: ریاست شورایعالی مسکن برعهده ریاست جمهوری گذاشته شده است، این در حالی است که رئیس جمهور فرصت ندارد جلسات شورایعالی محیط زیست را برگذار کند و مجلس مصوب کرد این شورا با معاون اول امکان تشکیل داشته باشد.

علیزاده گفت: به نظر می‌رسد باید به وزیر راه و شهرسازی کمک کرد تا بتواند تعهد تولید ۶۰۰ هزار مسکن در سال را به نتیجه برساند به جای اینکه مسئولیت دیگری بردوش او گذاشته شود.

همچنین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در ادامه مخالفت با کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن گفت: اگر نرخ رشد ۲.۱ باشد براساس برآورد‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۵ تعداد خانوار کشور به ۲۸ میلیون نفر خواهد رسید و با این حساب با تولید یک میلیون مسکن در سال نمی‌توان مسکن این تعداد خانوار را تأمین کرد.

وی تأکید کرد: احکام طرح مذکور در قوانین گذشته از جمله قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن آمده است این قانون ۱۱ سال گذشته تصویب شده است و باید گفت تفاوت چندانی با طرح کنونی ندارد، ضمن اینکه ۹۰ درصد همپوشانی دارد. طرح کنونی اشکالاتی دارد که در قانون ساماندهی مسکن وجود نداشته است. شورایعالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، کار را بدتر می‌کند، چرا که وی  فرصت نخواهد کرد جلسات این شورا را برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار