نظارت بر تحصیل نوجوانان از سوی والدین

کارشناس ارشد رونشناسی شخصیت گفت: والدین باید نظارت بر تحصیل نوجوانان داشته باشند و با مشاوران مدرسه آنها در ارتباط باشند.

مهرنوش قنبری کارشناس ارشد رونشناسی شخصیت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: والدین باید نظارت بر تحصیل نوجوانان داشته باشند و با مشاوران مدرسه آنها در ارتباط باشند با همکاری و همفکری مشاوران در بهبود رابطه با نوجوانان بهرمند شوید.

او بیان داشت: به لحاظ درسی نظارت خانواده بر تحصیل دانش آموز از طریق معلمان او می‌تواند در روند رشد تحصیلی نوجوانان موثر باشد چراکه در این سن آنها تمرکز کمتری نسبت به درس داشته و به حواشی توجه بیشتری دارند.

قنبری در ادامه افزود: به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است تغییرات خلقی پیدا کنند از لحاظ رفتاری، تعامل و ارتباط با مشکل روبرو می‌شوند و اگر ارتباط اولیا با مدارس برقرار باشد زودتر و بهتر می‌توان به آنها کمک کرد.

کارشناس ارشد رونشناسی شخصیت تصریح کرد: نوجوانان معمولا تمایل دارند از آزادی کامل برخوردار باشند، رعایت قوانین و محدودیت‌ها برای آنها مشکل است و والدین باید بر استفاده آن‌ها از فضای مجازی نیز نظارت داشته باشند.

با دادن اطلاعات لازم نوجوان را نسبت به مشکلات فضای مجازی و رسانه آگاه کنیم تا در صورت بروز مشکل او مسئله را با خانواده در میان بگذارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار