نخستین پرواز مستقیم هیئت بلندپایه رژیم صهیونیستی به بحرین

یک هیئت بلندپایه اسرائیلی صبح امروز در پروازی مستقیم برای انجام مذاکرات وارد بحرین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، یک هیئت اسرائیلی بلندپایه صبح امروز چهارشنبه در نخستین پرواز مستقیم با عبور از آسمان عربستان وارد منامه پایتخت بحرین شد.

طبق اعلام خبرنگار شبکه آر تی، این هیئت شامل شخصیت‌های اسرائیلی بلندپایه به منظور تهیه پیش نویس توافق با بحرین، پس از اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف است.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند برای نخستین بار هواپیمای شرکت «یسرائیر» رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عربستان برای سفر به بحرین استفاده کرد. این هواپیما حامل شخصیت‌های رسمی اسرائیلی بود که به منظور انجام مذاکرات، به منامه سفر کرده بودند. بر اساس این گزارش، هدف از این پرواز، ایجاد دفتری برای این شرکت در پایتخت بحرین خواهد بود.

لازم به ذکر است که عربستان به طور رسمی اعلام کرده حریم هوایی خود را در برابر هواپیما‌های اسرائیلی به مقصد بحرین و امارات بازگشایی کرده است. این اتفاق پس از آن صورت گرفت که توافق عادی سازی روابط با تل آویو هفته گذشته میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به امضا رسید.

همچنین گفتنی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این تاکید کرده‌اند که این رژیم بیش از ۱۰ سال است که دفتر حفاظت از منافع خود را در بحرین اداره می‌کند.

بر اساس این گزارش ها، رژیم صهیونیستی از ابتدای دهه گذشته این دفتر را جهت «تقویت اقدامات اقتصادی و سیاسی در منطقه» فعال کرده است. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اکنون در حال برنامه ریزی برای ایجاد سفارت در منامه پایتخت بحرین است.

وزیر خارجه بحرین ضمن حضور در نمایش انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی را رسما اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار