اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از پارسال تا کنون عملیات اجرایی ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است.

رمضانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از هفته گردشگری پارسال تا کنون ۱ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۵۶ نفرگردشگران داخلی و ۳۷۸ گردشگر خارجی نیز وارد استان شده اند.

او افزود: بیشترین نوع پروژه‌ های سرمایه گذاری استان اقامتگاه‌ های بوم گردی، سفره خانه سنتی و مجتمع گردشگری است.

رمضانی تصریح کرد: پارسال ۱۸ اقامتگاه بوم گردی و ۲ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری افتتاح شد و همچنین ۳ سفره خانه سنتی و ۱ مجتمع گردشگری به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۰ پروژه تامین زیر ساخت ‌های مورد نیاز تاسیسات گردشگری و مناطق روستایی گردشگری استان نیز در یک سال اخیر انجام شده که این پروژه‌ ها شامل برق رسانی مجتمع منظریه، برق رسانی منطقه گردشگری گواب خوسف، برق رسانی دق اکبرآباد خوسف، تکمیل ساختمان کمپ کویر سه قلعه، زیرساخت‌ های گردشگری آب گرم فردوس بوده است.

اوعنوان کرد: ۷۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات به بخش گردشگری استان در این بازه زمانی پرداخت شده است.

رمضانی اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های بخش دولتی در این مدت نیز ۳۱ میلیارد ریال (ملی و استانی) بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲ دوره آموزشی توانمند سازی جوامع محلی و بلد‌های محلی نیز در یکسال اخیر در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار