سم پاشی ۴۰ هکتار از مزارع سیب زمینی شهرستان فارسان

در دنیای امروز با افزایش سطوح زیر کشت مزارع کشاورزی استفاده از روش‌های نوین مانند پهپاد‌ها برای افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یاسر رحیمیان نماینده سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری و بازاریابی محصولات کشاورزی گفت: در دنیای امروز با افزایش سطوح زیر کشت مزارع کشاورزی استفاده از روش‌های نوین مانند پهپاد‌ها برای افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

او افزود: با صنعتی شدن و گسترش فعالیت‌های کشاورزی، استفاده از فناوری‌های نوین به بخش جدانشدنی کشاورزی آسان تبدیل شده است که نکته مهم گسترش بکارگیری پهپاد‌ها در این عرصه است.

رحیمیان از بکار گیری فن آوری پهپاد در خصوص سم پاشی و محلول پاشی مزارع کشاورزی استان خبر داد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: استفاده از فن آوری پهپاد به منظور سم پاشی و محلول پاشی کود‌های ریز مغذی در شهر چلیچه از توابع شهرستان فارسان صورت گرفت.

رحیمیان گفت: ۴۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی با استفاده از پهپاد سم پاشی شد.

امانی مسئول تولیدات گیاهی شهرستان فارسان در این خصوص گفت: امکان استفاده از پهپاد‌ها به منظور کاهش ضریب خطا و بهره وری استفاده سموم کشاورزی فراهم شده است.

او افزود: در این خصوص بسیاری از بهره برداران بخش کشاورزی ابراز تمایل کرده اند که در سال آینده شاهد استفاده بیشتر از این فن آوری در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.