اجرای طرح بیمه برای روستاییان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی

۱۸۰ هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   همه‌ی زنان و مردان در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، با شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند، بیمه روستایی شوند.


بیشتر بخوانید 


مدیر صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: دولت برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مشمولان بیمه روستایی زیر پوشش نهاد‌های حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و قالیبافان و فعالان صنایع دستی در کشور تأمین اعتبار کرده و اجرایی می‌شود.


محمد رضا غلام زاده افزود:  افراد مشمول در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در حال شناسایی است تا زیرپوشش بیمه این صندوق قرار بگیرند.

 

او  گفت:۱۸۰ هزار نفر در استان مشمول این طرح قرار خواهند گرفت.


مدیر صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر استان افزود: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۳۶۰ نفر زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر شده است.


غلام زاده همچنین با بیان اینکه در استان ۹۵ هزار سرپرست خانوار، کشاورز و عشایر بیمه نشده ۱۸ تا ۵۰ سال داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال تمام افراد مشمول، زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر قرار بگیرند.


او  مزایای عضویت در صندوق را مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی کلی و نقل و انتقالات سوابق عنوان کرد.


مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: دو هزار و ۲۵۰ نفر از افراد زیر پوشش صندوق مستمری بازماندگی و فوت دریافت می‌کنند که ماهیانه یک میلیارد تومان به حساب آنان واریز می‌شود.


۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر تا کنون در استان به عضویت صندوق صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان شمالی درآمدند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.