در خراسان جنوبی؛

سامانه تشخیص هویت بر مبنای اسکن چشم راه اندازی شد

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه تشخیص هویت بر مبنای اسکن عنبیه چشم در استان خبر داد.

احمدی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادین متجاهر، سامانه تشخیص هویت بر مبنای اسکن عنبیه چشم در استان راه اندازی شد.

او افزود: برای خرید این دستگاه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمانی هزینه شده است.

احمدی تصریح کرد: از این پس با استفاده از سامانه تشخیص هویت، معتادین متجاهر دستگیر شده از ابتدای ورود به مرکز تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند و سابقه آن‌ها ثبت می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: امید است با استفاده از سامانه تشخیص هویت بر مبنای اسکن چشم، در مدیریت معتادین متجاهر تحول ایجاد شود و ساماندهی آن‌ها به شکل مطلوب تری صورت گیرد.

در حال حاضر ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی فعال است که ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش این مراکز قرار دارند.

اعتیاد به مواد مخدر از چالش‌های مخاطره‌آمیز سلامت عمومی محسوب می‌شود که همه گروه‌های جمعیتی و سنی را تهدید می‌کند و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.