در خراسان جنوبی؛

۴۱ هزار کودک هنوز غربال بینایی نشده اند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: غربال بینایی ۴۱ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان تا کنون انجام نشده است.

احمدی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان ‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفلوانزا در سه ماهه سوم و چهارم سال، برنامه‌های پیشگیرانه ارتقای سلامت از جمله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به تعویق افتاد.

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا در استان، برنامه پیشگیری از آمبلیوپی از اول شهریور ماه به مدت ۳ ماه تا پایان آبان ماه اجرا می‌شود.

احمدی تصریح کرد: بر این اساس استفاده از چشم بند و تماس غربالگر با کودک ممنوع شد و تمامی کودکان با دستگاه پلازاپتیکس غربال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: دستگاه پلازاپتیکس به گونه‌ای است که فاصله کودک با غربالگر یک متر است و در عرض چند ثانیه غربالگری انجام می‌شود.

او ادامه بیان کرد: در حال حاضر از ۴۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان، تعداد ۵ هزار کودک غربال شده اند که تا کنون غربال بینایی ۴۱ هزار کودک در استان هنوز انجام نشده است.

تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده نشود فرد از یک یا هر دو چشم کم بینا و یا نابینا خواهد شد.

شهروندان می‌توانند حداکثر تا پایان آبان ماه با در دست داشتن شناسنامه کودک به ادارات بهزیستی و پایگاه‌های دائمی شهرستان‌ها از خدمات غربالگری بینایی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.