مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد خبر داد؛

برداشت ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های مشهد

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۶۰ هزار تن انواع سیب درختی امسال از باغ‌های مشهد برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جعفری مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۳۰ درصد باغ‌های مثمر مشهد به تولید انواع سیب قرمز، زرد و سبزرنگ اختصاص دارد وامسال بیش از ۶۰ هزار تن انواع سیب درختی از باغ‌های مشهد برداشت شد.

او افزود: باغ‌های سیب یکی از جاذبه‌های سرسبز و وسیع کلان شهر مشهد به‌شمار می‌رود و به همین علت به عنوان ریه تنفسی برای این شهر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: باغ داران برحسب علاقه باغ‌های خود را زیر کشت انواع سیب درختی ازجمله سیب گلاب قرمز، سیب تابستانه و پاییزه، سیب لبنانی و سبز قرار می‌دهند.

جعفری بیان کرد: سطح زیرکشت سیب درختی در این شهرستان ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار است که از این میزان ۴ هزار و ۱۵۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیر بارور است.

او تصریح کرد: باوجود بروز سرمای دیررس بهاره در پاره‌ای از باغ های سیب که باعث کاهش محصول شد درمجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: ارقام کشت شده این محصول درشهرستان مشهد شامل سیب لبنانی زرد و قرمز (گلدن دلیشز و رد دلیشز) است.

جعفری با اشاره به سود مناسب کشاورزان از این محصول اظهار کرد: باغداران مشهد از محل تولید سیب در سال جاری، بیش از یک میلیارد و ۶۶۰ هزار ریال سود ناخالص عایدشان می‌شود.

او افزود: برای کاهش مصرف آب، پیشگیری از خسارات تگرگ و آفتاب سوختگی محصولات پیشنهاد می‌شود که باغداران از فناوری جدید سایبان در باغات سیب استفاده کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار