تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی روستا‌های لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های تولیدی و زیربنایی اقتصاد مقاومتی در روستا‌های استان تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رقم در قالب تفاهم نامه‌ای میان معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار لرستان به منظور توسعه پروژه‌های مردمی پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های زیربنایی و تولیدی مصوب شد.

او تصریح کرد: مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۶۰۰ روستای لرستان انجام شده است و اعتبار مصوب برای این روستا‌ها هزینه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: باتوجه به شعار امسال به نام "جهش تولید"، تمامی دستگاه‌های استان از جمله ادارات مرتبط با حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار گیرند.

حسن پور درخصوص چگونگی انجام مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بیان کرد: این طرح با توجه به ظرفیت روستا‌ها و دهستان‌های همجوار، استعداد‌های بومی، اقتصادی و اجتماعی و محوریت شاخص هایی، چون جمعیت، نرخ بیکاری، توان صادرات کالا، خدمات، طرح هادی و ظرفیت گردشگری اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: در صورت همکاری متقابل و تعامل دوجانبه با بسیج سازندگی علاوه بر حمایت از پروژه‌های اقتصادی، زیر ساخت‌های مناسبی برای این تعداد روستا فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.