مدیر جهاد کشاورزی گناباد خبرداد؛

برداشت ۹ هزار تن پسته از باغات گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: امسال به دلیل اقلیم آب و هوایی مناسب گناباد ۹ هزار تن پسته از باغات پسته این شهرستان در حال برداشت است.

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: سطح زیر کشت پسته در گناباد هفت هزار و ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۹ هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

او افزود: میانگین عملکرد باغ‌های پسته در گناباد، هزار و ۱۰۰ کیلوگرم پسته خشک در هر هکتار است که هم از مرغوبیت بالایی برخوردار است و هم به دلیل استفاده نکردن از سموم شیمیایی، ۶۰ درصد پسته تولیدی امسال گناباد پسته سالم است که روانه بازار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: هفت واحد فرآوری پسته در گناباد مشغول فعالیت است که سالانه بیش از ده هزار تن پسته در این ترمینال ها فرآوری می‌شود؛ حدود ۱۵ هزار تن پسته دیگر تولیدی گناباد در شهرستان‌های اطراف فرآوری می‌شود.

حسین زاده بیان کرد: با توجه به اقلیم گناباد و شوری آب منطقه، شاهد تغییر الگوی کشت کشاورزان از زراعی به کشت پسته هستیم که در این سال زراعی حدود صد هکتار به باغات پسته شهرستان افزوده شده است.

او تصریح کرد: احمد آقایی، اکبری، بادمی و کله قوچی از ارقام مهم پسته در این شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری بیشتری دارند.

انتهای پیام// ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار