ادامه عملیات انتقال شبه نظامیان وابسته به ترکیه از سوریه به جمهوری آذربایجان

دیده بان حقوق بشر در سوریه گزارش داد که گروه جدیدی از شبه نظامیان وابسته به ترکیه توسط شرکت‌های امنیتی از سوریه به جمهوری اذربایجان منتقل شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر در سوریه، گروه جدیدی از شبه نظامیان و مزدوران وابسته به ترکیه که تعداد آن‌ها ۵۳۰ نفر است، توسط شرکت‌های امنیتی ترکیه از سوریه به جمهوری آذربایجان منتقل شدند که براین اساس تعداد شبه نظامیان اعزامی ترکیه به آذربایجان تا این لحظه ۸۵۰ نفر است و آمادگی برای اعزام تعدادی بیشتر از این جنگجو‌ها وجود دارد.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر تا این لحظه سه نفر از مزدوران وابسته به ترکیه در جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند که همه این افراد سوری و وابسته به گروه‌های موسوم به ارتش ملی هستند.

دیده بان حقوق بشر پیش از این گزارش داده بود که قرار است تعدادی از مزدوران وابسته به ترکیه وارد درگیری‌های جمهوری آذربایجان با ارمنستان شوند و ماموریت آن‌ها فقط به حفاظت از چاه‌های نفت محدود است.

این نهاد دیروز گزارش داده بود که اخبار مربوط به اعزام ۴ هزار جنگجو از گروه‌های مسلح وابسته ترکیه در سوریه به جمهوری آذربایجان صحت ندارد و این تعداد فقط ۳۲۰ نفر هستند که در هیچ درگیری نظامی هم شرکت نکرده اند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که بیشتر عناصر مسلحی که اعزام شده اند از تیره ترکمن‌ها هستند و به بهانه یک مسئله قومی به آذربایجان رفته‌اند. در همین حین تعدادی از جنگجویان سوری از تیره ارمنی‌ها نیز در حال آماده شدن برای رفتن به ارمنستان و شرکت در درگیری‌ها با آذربایجان هستند.
 
گفتنی است از چند روز پیش درگیری های نظامی میان کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ در مرز دو کشور آغاز شده است. ارمنستان ترکیه را به دخالت مستقیم در این درگیری‌ها به نفع آذربایجان متهم می‌کند. دولت ترکیه نیز اعلام کرده است که در این نزاع حامی آذربایجان است و باید منطقه قره باغ که توسط ارمنستان اشغال شده به آذربایجان بازگردانده شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
الان فرصت خوبی است که سوریه اراضی خود را که در اشغال نیروهای نیابتی ترکیه است را پس بگیرد
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
یه جوری نوشتی انگار اذربایجان اشغالگر
آخرین اخبار