عواقب وحشتناک جراحتی کوچک در چشم زن ۴۷ ساله + عکس

یک خانم انگلیسی بخاطر یک جراحت کوچک در گوشه چشم چپ خود دچار مشکلات بزرگی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کلر تیلور انگلیسی وقتی که سوار اتومبیل شد و در آینه به خود نگاه کرد، متوجه زخم کوچکی در گوشه چشم خود شد اما آن را نادیده گرفت.

پس از گذشت ۳۶ ساعت، صورت این مادر ۴۷ ساله به طرز چشمگیری ورم کرد و او دچار هذیان‌گویی شد و از هوش می‌رفت.

رنگ چشم این خانم در بیمارستان به رنگ آبی روشن شد و سلولیت (تجمع چربی یا عفونت بافت) در او ظاهر شد. سلولیت یک عفونت باکتریایی بالقوه جدی است که لایه‌های عمیق پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علیرغم اینکه پزشکان نگران این بودند که او چشم چپ خود را از دست دهد، موفق به نجات او شدند، اما کلر پس از تجمع مایعات و فشار روی مغز، با مشکلات مداوم تعادل روبرو شده است.

آزمایشات بیمارستانی نشان داد که سطح عفونت در خون کلر بسیار زیاد است و یک عفونت جدی و التهاب بافت نرم اطراف چشم او را فراگرفته بود.

این خانم در این خصوص توضیح داد: زمانی که چشم من خیلی ورم داشت، همه چیز را می‌شنیدم و می‌دیدم، اما عملاً انگار بیهوش بودم و هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم.

او ادامه گفت: ابتدا، درمان‌های اولیه موثر نبود و حتی حرف‌های پزشکی را شنیدم که می‌گفت این خانم چشم خود را از دست می‌دهد.

خوشبختانه چشم کلر نجات یافت و پس از هشت روز، او مرخص شد، اما او همچنان با برخی مشکلات تعادلی و بینایی روبرو بود که به این معنی بود که او تا سه ماه دیگر سلامتی خود را کامل بدست نمی‌آورد.

این خانم درباره تجربیات خود توضیح داد: بینایی چشم راست من خوب است، اما اگر افراد در سمت چپ من باشند، نمی‌توانم آنها را به خوبی ببینم. همچنین من مشکلات تعادلی نیز داشتم. من در ابتدای بهبودی، واقعاً ضعیف و خسته شده بودم و ساعت‌ها می‌خوابیدم.

خود این خانم معتقد بود فقط یک سهل انگاری کوچک باعث اتفاق این چنینی شده بود و بهتر است بیشتر از قبل به سلامت بدن خود اهمیت دهیم.

عفونت

عفونت چشم


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چشم راست مختار ثقفی هم دقیقا مثل همین شده بود
آخرین اخبار