شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان فارسی خارج از ایران مشخص نیست

مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: تاکنون پاسخ روشنی از دانشگاه و وزارت علوم درباره شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان خارج از ایران دریافت نکرده ایم.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: این مرکز از آغاز تعطیلی مراکز آموزش حضوری و بازگشت زبان‌آموزان غیر ایرانی به کشور‌های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا، مذاکراتی را با دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های مجازی انجام داده است.

دانشگاه شهید بهشتی بستر لازم برای آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی ‌زبانان را در محیط ادوب‌کانکت فراهم آورده است؛ اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های این مرکز درباره شیوه دریافت ارزی از زبان‌آموزان خارج از ایران، هنوز پاسخ روشنی از دانشگاه و وزارت علوم دریافت نکرده‌ایم.

با این همه، به محض اعلام روش‌های قانونی برای دریافت هزینه ارزی برگزاری کلاس‌ها، این مرکز توانایی آن را دارد که کلاس‌های آموزشی خود را بلافاصله به صورت مجازی برگزار کند.

البته مرکز آزفا از طریق رایزنی با بعضی از مؤسسات داخلی و برخی از رایزنان کشور‌های خارجی به دنبال جذب دانشجوی حضوری و مجازی است. فارغ از این، با استفاده از فرصت تعطیلی ناخواسته، مرکز آزفا دست به بازبینی رویه‌های داخلی خود زد و با توجه به اهمیت دنیای مجازی در موقعیت فعلی، مشغول ساماندهی و ارتقاء سایت مرکز و شبکه‌های مجازی مرتبط شد.

همچنین مرکز آزفا سلسله سخنرانی‌هایی را در تابستان ۹۹ با هدف آشنایی غیرفارسی‌ زبانان با مهمترین موضوعات مرتبط با زبان فارسی، ایرانشناسی، تاریخ، فلسفه، ادبیات و فرهنگ ایرانی برگزار کرد. این سخنرانی‌ها با حضور استادان برجسته و سرشناس ایرانی و غیر ایرانی به زبان‌های عربی، آلمانی، فرانسوی و فارسی به صورت مجازی در سامانه‌های ادوب‌کانکت و وبینار انجام شد.

مرکز آزفا در برگزاری همایش بین‌المللی «گفتگو‌های فرهنگی صلح و توسعه در جاده ابریشم» در تاریخ ۱۹ آبان ۹۹ همکار مرکز پژوهشی جاده ابریشم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


برنامه سومین همایش دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) با محوریت آموزش ادبیات، تاریخ و فرهنگ به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و … برای فصل زمستان در حال پیگیری است».

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار