معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

توسعه اورژانس هوایی شاخص‌های امدادی در کردستان را ارتقاء می‌بخشد

ملکی گفت: توسعه زیر ساخت‌های اورژانس هوایی موجب ارتقاء شاخص‌های امدادی در کردستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان امروز در جلسه بررسی امکان سنجی استقرار بالگرد‌های امدادی و اورژانسی در آشیانه تخصصی فرودگاه سنندج در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی و نیز وجود مناطق کمتر توسعه یافته در استان استقرار بالگدر امدادی جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان از حوادث و اتفاقات از مهمترین نیاز‌های ضروری استان است.

او افزود: در این راستا با رایزنی‌های به عمل آمده در چند سال اخیر بالگرد تخصصی امداد و نجات جهت ارائه خدمات امدادی در استان مستقر و تاکنون خدمات مناسبی نیز به مردم استان ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: وجود خدمات تخصصی اورژانسی موجب شده تا ضریب ارائه خدمات به مصدومان و حادثه دیدگان در استان افزایش چشم گیری داشته باشد.

ملکی خاطر نشان کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر، شرکت فرودگاه‌ها و فوریت‌های پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی با هماهنگی و همکاری مستمر تلاش کنند تا در زمان بروز حوادث احتمالی در حداقل زمان ممکن خدمات امداد و نجات مناسبی را به آسیب دیدگان ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان اذعان داشت: وجود بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی و فرعی و روستایی که عمدتا با حجم ترافیک سنگین و از جمله محور شمال به جنوب و شرق به غرب استان نیاز به ارائه خدمات اورژانس هوایی در کردستان را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.