فراز و فرود تایید نامزد دیوان عالی آمریکا؛

دموکرات‌ها خواستار تاخیر در برگزاری جلسات تایید نامزد دیوان عالی آمریکا شدند

دموکرات‌ها در نامه‌ای از لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه خواستند تا برگزاری جلسات تایید نامزد دیوان عالی آمریکا را به تاخیر بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش کرونای «مایک لی» و «تام تیلیس» دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، هر ده نماینده دموکرات کمیته قضایی سنا از لیندسی گراهام خواستند که مراحل تایید نامزد دیوان عالی این کشور را به تاخیر بیندازد. سایر اعضای جمهوری خواه این کمیته نیز روز شنبه هنگامی که ترامپ نامزدی «امی کانی بارت» را به عنوان قاضی دیوان عالی اعلام کرد، در کاخ سفید حضور داشتند.

 «دایان فاینشتاین» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، در این باره اظهار کرد در مقطع فعلی با برگزاری جلسات رسیدگی به نامزدی قاضی بارت در دیوان عالی، سلامتی و ایمنی همه کسانی که برای انجام این کار فراخوانده می‌شوند، تهدید می‌شود. سناتور‌ها اشاره کردند که دو عضو این کمیته قبلا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و چندین سناتور دیگر هم در روز‌های اخیر با آن‌ها مراوده داشتند.

دموکرات‌ها در نامه‌ای که برای این درخواست تهیه کردند، نوشتند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، توصیه کرده است افراد پس از آخرین تماس خود با بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بهتر است ۱۴ روز در خانه باشند، حتی اگر نتیجه آزمایش آن‌ها منفی باشد.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، اوایل روز شنبه اعلام کرد جلسات تأیید نامزد دیوان عالی آمریکا طبق برنامه پیش خواهد رفت.


         بیشتر بخوانید:


مک کانل گفت: برنامه‌های سنا طبق روال تعیین شده از سوی لیندسی گراهام ادامه خواهد داشت به این ترتیب که برخی از سناتور‌ها به صورت حضوری و برخی دیگر از طریق ارتباط ویدئویی در جلسه شرکت خواهند کرد.

او افزود: کمیته ماه‌ها از این قالب ضمن محافظت از سلامتی و ایمنی همه افراد با موفقیت استفاده کرده است. مطمئناً همه اعضای جمهوری‌خواه کمیته در این جلسات مهم شرکت خواهند کرد.

دموکرات‌های کمیته قضایی روز شنبه از گراهام شکایت کردند که برگزاری جلسه دادرسی از راه دور برای تایید نامزدی دیوان عالی جایگزین مناسبی نیست. آن‌ها نوشتند اعضای جمهوری خواه این کمیته تشخیص داده‌اند، سوال کردن از نامزد‌ها با استفاده از ویدئو بی‌نتیجه است و از اهمیت قانون اساسی برای ارائه مشاوره و رضایت در انتصابات مادام العمر، به ویژه در چنین موردی، می‌کاهد.

اما مک کانل با بیان اینکه قوانین کمیته قضایی اجازه رأی نیابتی را می‌دهد، یعنی حتی اگر لی و تیلیس هنگام تشکیل کمیته برای گزارش نامزدی بارت به مجلس هنوز ناقل ویروس باشند یا احساس خوبی نداشته باشند، همکاران می‌توانند از طرف آن‌ها رأی نیابتی صادر کنند.

در قوانین کمیته قضایی آمده است وقتی رأی گیری در کمیته هر لایحه، مصوبه، اصلاحیه یا هر سوال دیگر در صورت داشتن حد نصاب، گرفته می‌شود، اعضایی که قادر به شرکت در جلسه نیستند می‌توانند رأی را به صورت نیابتی، کتبی و یا از طریق تلفن بیان کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار