سبحانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دموکرات یا جمهوری خواه فرقی برای ما ندارد/ دو جناح سیاسی آمریکا مانند کوکا کولا و پپسی کولا هستند

سرپرست سابق معاونت وزیر امور خارجه در امور آمریکا گفت: جناح جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا مانند کوکا کولا و پپسی کولا هستند؛ تنها کمی طعم شان فرق می‌کند

احمد سبحانی سرپرست سابق معاونت وزیر امور خارجه در امور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اینکه آیا برای ایران مهم است چه کسی در آمریکا به ریاست برسد، گفت: ترامپ یک قمار باز است و قمار باز‌ها همواره کار خود را با بلوف جلو می‌برند، او صحنه سیاسی را با قمار اشتباه گرفته است.

او افزود: ترامپ همواره بلوف می‌زند و آرزو‌های خود را بیان می‌کند، وی همچنین اعلام می‌کند که ایرانی‌ها به زودی با من مذاکره می‌کنند.

سبحانی با بیان اینکه روی کار آمدن جناح دموکرات یا جمهوری خواه برای ما فرقی نمی‌کند، گفت: اصولا جناح جمهوری خواه و دموکرات مانند کوکا کولا و پپسی کولا هستند؛ تنها کمی طعم شان فرق می‌کند، وگرنه هر دو حزب آمریکا زورگو و امپریالیسم هستند و اصولا ادمین ستریشن آمریکا سیستم را هدایت می‌کند.

جمهوری خواه؛ یانکی بدون روتوش/ دموکرات؛ یانکی با روتوش

سرپرست سابق معاونت وزیر امور خارجه در امور آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ یک یانکی بدون روتوش است، گفت: جناح مقابل ترامپ یانکی‌های با روتوش هستند، دموکرات‌ها بیشترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌اند، دموکرات‌ها با ما برجام را امضا کردند، اما هنوز امضای برجام خشک نشده؛ اوباما، این یانکی با روتوش مصوبه‌ای صادر کرد که هرکسی که نیاز به ویزای آمریکا برای سفر به واشنگتن ندارد اگر به ایران سفر کند نیاز به ویزا خواهد داشت، بنابراین آمریکایی‌ها بلافاصله به روح برجام حمله کردند و با سیستم بسیار لطیف و مشت مخملی اولین ضربه خود را به توافق برجام زدند، لذا برای ما نه ترامپ و نه رقیب او فرقی ندارند.

سبحانی با اشاره به اظهارات هوگو چاوز خطاب به رهبر انقلاب یادآور شد: مرحوم چاوز هنگامی که در بحبوحه تهدیدات دولت بوش عازم ایران بودم، به من گفت؛ به حضرت آیت الله خامنه‌ای بفرمایید که اگر آمریکایی‌ها آنجا علیه شما بخواهند کاری کنند ما در ونزوئلا برای آن‌ها دردسر ایجاد می‌کنیم که بنده این پیام را به ایشان منتقل کردم، بلافاصله حضرت آقا پاسخ دادند که آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و هرکاری که می‌توانستند کرده‌اند.

بنایی بر سازش و زیر بار زور رفتن نداریم

او افزود: در سفر آقای چاوز به ایران رهبر انقلاب به ایشان گفتند که ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه قوی شویم، اگر قوی نشویم به ما زور می‌گویند، لذا اکنون هم پاسخ ما به افرادی که در آمریکا به دنبال زورگویی هستند، این است که دوره زورگویی تمام شده و ما بنایی بر سازش و زیر بار زور رفتن نداریم.

سرپرست سابق معاونت وزیر امور خارجه در امور آمریکا اضافه کرد: یکبار دوستان ما با برجام فریب آمریکایی‌ها را خوردند و اگر تجربه هم لازم بود امروز نباید بار دیگر تجربه شکست خورده را تکرار کنیم.

سبحانی تصریح کرد: ترامپ برای اینکه رقیب انتخاباتی خود را تحقیر کند، بلوف زده و مدعی می‌شود که برای ایران اهمیت دارد چه کسی در آمریکا به ریاست برسد، البته شاید در ایران کسانی باشند که دل در گرو آمریکا دارند و یکی از دو جناح دموکرات یا جمهوری خواه را بپسندند، اما برای حاکمیت ایران ثابت شده که هر دو جناح آمریکا امپریالیسم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار