انتشار کتاب رسانه های استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر هویت‌بخشی به رسانه‌های استان تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم کتابی برای معرفی رسانه‌های کرمانشاه تهیه و منتشر می‌شود.

ببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهرام فاضلی‌زاد با حضور در برخی از خبرگزاری‌های استان، تهیه شناسنامه مکتوب برای رسانه‌های کرمانشاه را ضروری دانست و گفت: چاپ این کتاب ماندگار خواهد بود و به شناسایی رسانه‌های معتبر برای مخاطبان و جامعه رسانه‌ای کمک می‌کند.

او رعایت نکردن حق کپی رایت و انعکاس خبر بدون منبع را یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال کرمانشاه دانست و اظهار داشت: متاسفانه قانون مشخصی برای ممانعت از چنین کاری وجود ندارد، اما می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای آن‌ها اعمال کنیم.

فاضلی‌زاد ادامه داد: حرفه‌ای نگاه کردن به حوزه رسانه و اخلاق حرفه‌ای داشتن باید رسانه‌ها را ملزم کند تا شان تولید کننده خبر را حفظ کنند و باید بدانیم که چنین کار غیرحرفه‌ای در درازمدت به شان و جایگاه آن رسانه لطمه می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: نوع مراجعات به رسانه‌ها هم بخش‌های حرفه‌ای و فعال را از بخش‌های غیرفعال جدا می‌کند و جایگاه رسانه‌های منفعل و غیرفعال هم در جامعه مشخص است.

او گفت: برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های متخلف هم تذکر کتبی ارسال می‌شود و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

فاضلی‌زاد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در همه شهرستان‌های استان گفت: برنامه داریم  بعد از فروکش کردن کرونا کارگاه‌های سواد رسانه‌ای را دوباره برگزار کنیم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.