اختصاص ۲۴ میلیارد ریال اعتبار به مناطق کمتر توسعه قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ساماندهی و حل مشکلات مناطق حاشیه نشین و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مکان‌ها اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست شناسایی نیاز‌ها و مشکلات مراکز فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان گفت: امسال برای موضوع اعتبارات تملک دارایی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۲۴ میلیارد ریال پیش بینی شده که این اعتبارات عمرانی برای تامین و تجهیز مراکز فرهنگی اجتماعی محلات حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی افزود: این مناطق شامل راه‌آهن، هادی آباد، باغ نشاط، چوبیندر، لالو‌ها در شهر قزوین، اکبرآباد در اقبالیه و راه اک در تاکستان است.
بیدخام همچنین گفت: از مجموع این اعتبارات پنج میلیارد ریال برای شهرستان آوج پیش‌بینی شده که با محوریت فرمانداری هزینه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اعتبارات در حوزه‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی، کتابخانه، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز فرهنگی و هنری هزینه می‌شود.

بیدخام، تدوین سند محلات حاشیه‌نشین استان را ضروری برشمرد و اضافه کرد: در عرصه بازآفرینی شهری، باید دید مشترک و هم‌افزایی جمعی میان دستگاه‌های متولی استان ایجاد شود تا همه دستگاه‌های متولی با احساس مسوولیت، به خدمت رسانی به اهالی ساکن در این محلات بپردازند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید یک کارگروه تخصصی با حضور مدیران کل راه و شهر سازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دفتر اجتماعی تشکیل و با مشارکت تیم پژوهشی مناطق کمتر توسعه یافته استان تشکیل شود و تعداد ساکنان این محلات، آسیب‌های موجود، کمبود‌ها و زیر ساخت‌های موجود در این مناطق را شناسایی و با انعکاس وضعیت موجود به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار برای این مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار