برداشت چغندر قند از سطح ۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طبق پیش بینی‌ها امسال ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت می‌شود که ۴۰ هزار تن بیشتر از پارسال خواهد بود.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول چغندر قند رفته که این مقدار نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هکتار افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه برداشت این محصول به صورت مکانیزه و سنتی است، افزود: میزان برداشت محصول در هر هکتار حدود ۵۰ تن است.

علیزاده با بیان اینکه کارخانه‌ها آماده دریافت محصول از کشاورزان هستند، اضافه کرد: چغندرقند تولیدی در این شهرستان به کارخانه‌های قند شهر‌های اطراف از جمله ارومیه، میاندوآب و خوی ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت تضمینی خرید چغندرقند از کشاورزان اضافه کرد: با تصویب دولت امسال این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم هشت هزار و ۴۰۰ ریال با عیار ۱۶ از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد یادآور شد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن چغندر قند در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مهاباد برداشت شد؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.