خاستگاه ساز سنتی تنبور شهر دالاهو است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم که ساز تنبور در همه جای ایران و حتی در مرز‌های خارج از کشور هست، اما خاستگاه و بیشترین توجه به ساخت ساز سنتی تنبور شهر دالاهو است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  اضافه کرد: اگر به تعداد کارگاه ها، هنرمندان، نشان‌های ملی و بین المللی دریافت شده و المان‌های شهری تنبور در دالاهو نگاه کنید، می‌بینیم که در هیچ شهر دیگری به این اندازه به تنبور توجه نشده است.

او بیان کرد: در دالاهو نزدیک به ۱۵۸ کارگاه ساخت تنبور داریم که برخی از آن‌ها مانند کارگاه استاد اسدالله از گذشته نسل به نسل فعال بوده و چنین کارگاه‌هایی با این قدمت را در هیچ شهر دیگری نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اینکه همه جوانب از جمله شرایط اجتماعی برای معرفی دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور از قبل در نظر گرفته شده، گفت: معتقدم دالاهو مستعدترین شهر ایران برای ثبت به عنوان شهر ملی تنبور است.

او تاکید کرد: دالاهو همه قابلیت‌های لازم را برای ثبت شدن به عنوان شهر ملی تنبور را دارد و امیدواریم بزودی ابلاغ آن از سوی وزیر میراث فرهنگی به استان اعلام شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.