ساخت آب بند سنگ ملاتی در روستای یمقان

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان از احداث آب بند سنگ ملاتی بیست میلیون لیتری در روستای یمقان دهستان چوقور طارم سفلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجتبی مهاجری مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان گفت: با احداث آب بند سنگ ملاتی بیست میلیون لیتری در روستای یمقان دهستان چوقور طارم سفلی، از هدر رفت آب‌های فصلی جلوگیری می‌شود و با ذخیره آب برای فصول کم آب، ۵۰ هکتار از مزارع و باغات این روستا از این آب بهره مند می‌شوند.

او اضافه کرد: از دیگر مزایای احداث این طرح جلوگیری از خطرات ناشی از سیل آب‌های فصلی و همچنین تامین آب سفره‌های زیرزمینی و احیای چشمه‌های پایین دست است.

مدیر کارگروه زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اضافه کرد: برنامه این قرارگاه، ساخت ۴ آب بند در روستا‌های محروم است که در سه روستای دیگر تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

روستای یمقان از دهستان چوقور طارم سفلی دارای ۶۰ خانوار است و با احداث این آب بند ۵۰ هکتار از محصولات باغات و کشاورزی روستا به زیر کشت می‌رود و زمینه اشتغال و مهاجرت معکوس جوانان از شهر به روستا را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار