استاندار قم مطرح کرد؛

تمدید محدودیت‌های کرونایی در قم تا یک هفته‌ دیگر

سرمست گفت:محدودیت‌های کرونایی که به مدت یک هفته در قم اجرا شده بود باتوجه به تداوم وضعیت قرمز یک هفته تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندارقم در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم گفت: محدودیت‌های کرونایی که از هفته گذشته (پنج شنبه دهم مهر) به مدت یک هفته در قم اجرا شده بود باتوجه به تداوم وضعیت قرمز کرونایی قم، این محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید شد.

سرمست افزود: این تصمیم بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های مرتبط با کنترل بیماری کرونا و موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شد و انتظار می‌رود با استمرار این محدودیت‌ها، افزایش نظارت‌ها بر نحوه فعالیت اصناف و مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌ها شاهد کنترل شیوع این بیماری در استان باشیم.

استاندار قم همچنین با اشاره به فعالیت موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی در روز اربعین سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع) عنوان کرد: هیچ تجمعی در روز اربعین حسینی نداریم و هیئات مذهبی و موکب‌ها موظف شدند فعالیت‌ها و خدمت رسانی شان بر مبنای جمع آوری و توزیع کمک‌های مومنانه و انجام اقدامات فرهنگی انجام شود.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم با اشاره به تجمع شهروندان در حاشیه رودخانه قم گفت: شب‌ها حاشیه رودخانه‌ی قم بخصوص فضای سبز اطراف مصلی شاهد تجمع خانواده‌ها و شهروندان هستیم که این موضوع باید بیشتر نظارت شود.

دکتر محبی رییس مرکز بهداشت استان هم با ارائه گزارشی از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف مختلف گفت: از هفته گذشته تاکنون رستوران‌ها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها بیشترین رعایت را در انجام دستور العمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی داشته اند.

نخستین محدودیت یک هفته‌ای دهم مهر با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از استان‌ها ازجمله قم در نظر گرفته شد که تعطیلی پارک‌ها و محل‌های بازی سرپوشیده، سینما‌ها، قهوه خانه‌ها، ارایشگاه ها، ورزشگاه‌ها و چایخانه‌ها و تغییر ارائه خدمات در آموزشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها از جمله این محدودیت‌ها بود.

گفتنی است با موج سوم کرونا در قم، بیش از هفتصد و پنجاه بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار