شکایت مردم از کارشکنی فرماندار ایالت تگزاس در محدود کردن صندوق‌های اخذ رای

مردم ایالت تگزاس از کارشکنی فرماندار جمهوریخواه این ایالت در محدود کردن تعداد صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد رای دهندگان ایالت تگزاس آمریکا از فرماندار این ایالت به علت محدود کردن تعداد صندوق‌های اخذ رای شکایت کردند.

این شکایت به منظور برگرداندن تصمیم «گریگ اَبوت»، فرماندار جمهوریخواه این ایالت صورت گرفته که تعداد صندوق‌های اخذ رای را به یک صندوق در هر شهرستان محدود کرده است. دموکرات‌ها می‌گویند اقدام فرماندار گریگ ابوت سرکوب رای دهندگان است.

خبرنگار سی ان ان در گزارشی گفت در شهرستان «هریس» در تگزاس دو میلیون و چهارصد رای دهنده برای رای دادن ثبت نام کرده اند. اگر شما از جمله رای دهندگانی هستید که به علت همه گیری کرونا درباره رای دادن حضوری تردید دارید یا نگرانید که اداره پست برگه رای شما را به موقع به مسئولان انتخابات نرساند، مسئولان این ایالت از قبل ۱۲ صندوق اخذ رای را برای این شهرستان در نظر گرفته بودند، اما فرماندار تگزاس دستور داده است شهرستان‌های این ایالت همه این صندوق‌های رای را ببندند و فقط یکی را در چند هفته مانده به انتخابات باز نگه دارند. در نتیجه مردم برای رسیدن به محل اخذ رای باید مسیری بسیار طولانی را بپیمایند.

یک شهروند آمریکایی در این باره گفت، چرا ما باید افراد را مجبور کنیم حضوری رای بدهند، این کار کسانی را که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و نمی‌توانند حضوری رای بدهند به خطر می‌اندازد.

منتقدان فرماندار تگزاس می‌گویند این اقدام به صراحت سرکوب رای دهندگان و مهار مشارکت آنهاست و رای دادن را در شهر‌هایی که جمعیت آن‌ها عمدتا دموکرات هستند نظیر هیوستون و آستین، در میانه همه گیری کرونا، با مشکل مواجه می‌کند.

فرماندار تگزاس می‌گوید تصمیم او به صحت و سلامت رای گیری کمک می‌کند و از اقدامات غیرقانونی در حین رای گیری جلوگیری می‌کند.

یک شهروند شهرستان هریس اقدام فرماندار را غیرقانونی می‌خواند و افزود، این تصمیم یعنی افراد سالخورده و افرادی که معلولیت‌هایی دارند باید ساعت‌ها مسیر طولانی تا رسیدن به صندوق اخذ رای را بپیمایند. این اقدامی غیرعادلانه و خطرناک است.

در روز‌های اخیر دو شکوائیه علیه تصمیم فرماندار تگزاس تنظیم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار