امام جمعه کامیاران:

اقامه نمازجمعه بخاطر حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود

ماموستاحسینی با بیان اینکه تجمع در مساجد زمینه انتقال ویروس کرونا را فراهم می‌کند، گفت:با توجه به خطر سرایت این ویروس در اجتماعات، نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا سیدمحسن حسینی امام جمعه کامیاران شامگاه پنجشنبه در واکنش به عدم اقامه نماز جمعه در شهر‌های استان کردستان بخاطر افزایش ابتلا به ویروس کرونا،گفت: تراکم و تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع این ویروس فراهم می‌کند، از این رو باید این تجمع‌ها بطور موقت برای پیشگیری از انتشار ویروس برگزار نشود.

او با اشاره به فرموده پیامبر (ص) مبنی بر اینکه «آسان بگیرید و سخت نگیرید»، اضافه کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد تجمع مردم در مساجد زمینه را برای شیوع بیشتر کرونا فراهم کند، بنابراین این حدیث می‌تواند مصداق خوبی برای عدم برگزاری نماز جمعه با هدف حفظ سلامت مردم باشد.

امام جمعه کامیاران یادآور شد: این ممنوعیت را وزارت بهداشت و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به ائمه جمعه ابلاغ کرده و ما باور داریم اجرای تدابیر ستاد، برای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان ضروری است.

ماموستا حسینی افزود: شورای افتا نیز تاکید کرده هنگامی که خطر شیوع ویروس کرونا جدی باشد مردم و شهروندان می‌توانند در نماز جمعه حاضر نشوند، زیرا پیامبر نیز به حفظ جان انسان‌ها متعهد بود و این موضوع از برترین ضرورت‌های است.

او از مردم خواست تا زمان کاهش شیوع بیماری کووید۱۹ از حضور در مساجد و برگزاری نماز جمعه و جماعات خودداری کنند و گفت: شرط برپایی نماز جماعت، حفظ سلامت و جان نمازگزاران در برابر هر خطری از جمله ویروس کرونا است.

گفتنی است؛استاندار کردستان شنبه هفته جاری و در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، خواستار تعطیلی مدارس و عدم برگزاری نماز‌های جمعه و جماعات در شهر‌های دارای وضعیت قرمز استان به مدت ۲ هفته شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.